Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor stor er fordelen med norsk server?

ola

New Member
Hei, jeg startet en video-site på apthost med servere i USA. Og det viste seg at videoene laster alt for tregt. Det jeg lurer på er hvor mye det har å si å ha serverne i norge. Noe som vet?

Jeg vurdere prosip.no, vet de ikke er så billig, men de virker proffe og det er det viktigste.

Noen andre råd for å øke farten på en video-site?
 

picxx

Well-Known Member
Har hverken hørt om apthost eller prosip.no før jeg.
Det jeg vet er at noen av de største norske sidene ligger på dedicerte servere langt fra norge.

Spør hosten din hvor mange du deler server med.
 

Adrian

New Member
Velkommen til forumet!

Har god erfaring med proisp. Har vel 3 sider liggende på server hos proisp, og er veldig fornøyd. De har god support.
 

webpiken

Medlem
Har god erfaring med proisp. Har vel 3 sider liggende på server hos proisp, og er veldig fornøyd. De har god support.

Ikke for å kuppe tråden, men jeg må bare spørre om du er fornøyd med hastigheten også? Jeg vurderer å flytte endel ting dit nemlig.
 

Adrian

New Member
Har ikke noe å si på hastigheten. Du kan jo teste selv på en av sidene mine:
HumorLab.no - Norsk humor video nettside - Tidsfordriv, Humor, Snutter og Video

Hostet på server i norge av proisp.
I høst hadde eg vel opp imot 60 000 sidevisninger i mnd viss eg husker rett, og siden funket fint.
Nå skal det jo sies at det ikke er så mye på humorlab som tynger serveren, siden det er svært få av videoene som blir lastet fra siden. De ligger ofte hos sider som youtube og break.

Bruk gjerne min aff link viss dere bestiller: Webhotell og domene - PRO ISP
 

bareare

Medlem
Hvis det er videoer du selv har lastet opp, så vil det lønne seg med server her i Norge.. Det koster selvsagt mer, men du får bedre sikkerhet og support på norsk.

Sjekk gjerne ut enten våre webhotell eller dedikert server:
Webspesialisten

Du deler webhotell med en stabil masse på rundt 30 konti (cPanel), eller kan leie dedikert server med større frihet og kapasitet.

Du finner jo også billige skandinavisk host, slik som one.com. Der klager folk over treghet i perioder og jeg antar det er pga mange brukere/trafikk i forhold til serverytelse.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Serve the World har vært greie hittil. 1000,- i måneden for dedikert server. Grei deal. Har ikke teknisk support på telefon, men de svarer da alltid selv om jeg ringer og taster 1 for regnskap..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå har jeg selv aldri gjennomført noen undersøkelser på dette, men etter hva jeg har hørt er ofte den fine mellomtingen å sette serveren i f.eks amsterdam? Det er for treig responstid over til USA og det er for dyrt i Norge. Responstiden skal visst være bra i Amsterdam og du får det til en billig penge.
 

Deezire

Medlem
Jeg har svært gode erfaringer med servere fra Leaseweb. Administrerer i dag to stk av ymse hardware og er strålende fornøyd. God responstid, rask support og ellers greie linjer. Du får ca. 3-4 ganger mer trafikk for samme prisen i Nederland i forhold til Norge, uten at det går noe særlig utover responstid og tilgjengelig båndbredde.
 

mofu

Medlem
Er superfornøyd med easyisp.no jeg der jeg kjører en dedikert server og vurderer å utvide til en til snart :) servicen jeg har fått derfra har vært upåklagelig og prisene er konkurransedyktige..
 

mkander

Medlem
Jeg har brukt leaseweb en god del jeg også, veldig bra tjeneste og absolutt å anbefale.

Det som er viktig i forhold til norske brukere er om serverne har lav responstid (ping) og høy båndbredde. Utenom det er det likegyldig om serveren står innenfor Norges grenser. Leaseweb har bra ping og båndbredde til Norge og forsåvidt resten av verden (=bra kompromiss)
 

Deezire

Medlem
Jeg merker dog at Leaseweb ikke kan måle seg i båndbredde i forhold til Norge. Forrige hosten jeg hadde (optical.no) kunne med enkelhet makse ut gigabit uten at det skulle by på problemer. Nå ligger jeg og makser på 2MB/s per tråd. Helt akseptabelt, men det viser litt om forskjellene.

Har forøvrig svært gode erfaringer med Optical.no, har ikke hatt noe nedetid iløpet av to siste årene og har egentlig bare godord å komme med.
 
Topp