Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor stor inntekt får man av banner-/tekstannonser?

spikre

peterhamre.no
Hvor mye kan man regne med å tjene på banner- og tekst-/linkannonser?

- Hvor stor % av besøkende klikk på annonsene i snitt?
- Gir tekstannonser eller bannerannonser flest konventeringer? (f.eks. en relevant lenke i slutten av en artikkel, eller relevant banner over overskriften)
- Hva er vanlig å dra inn per klikk?
- Hva er anbefalt kanal å bruke? (adsense... ?)

Jeg forstår selvfølgelig at dette er individuelt, men hva er dine erfaringer?
 

Dag Frogner

Supermedlem
For å svare på det første du spør om: hva koster en bil?

Det er umulig å spå inntjening på dette da det kommer ann på antall besøk, hvor relevante annonser du har, hvor "click-happy" dine brukere er osv osv...

Jeg har pr i dag kun "ordentlige" annonser, altså ikke Adsense osv, og annonsene ligger på 1-4 klikk pr dag. Jeg kan ihvertfall anbefale deg å ha så mange annonser som mulig inne i hovedfeltet på nettsiden din. Min erfaring tilsier at disse blir oftere klikket på enn de som er på sidene.
 
Sist redigert:
jeg trenger mest på tekst linker. regner med at 1 av hundre trykker og rundt 1 av omtrent 250 kjøper. det kommer selvfølgelig ann på hvem side det er snakk om. det er viktig å ha annonser som har med det man har om på nettsidene.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
1. Hvor stor % av besøkende klikk på annonsene i snitt?
2. Gir tekstannonser eller bannerannonser flest konventeringer? (f.eks. en relevant lenke i slutten av en artikkel, eller relevant banner over overskriften)
3. Hva er vanlig å dra inn per klikk?
4. Hva er anbefalt kanal å bruke? (adsense... ?)

Alle svar blir omtrentlige etter min hukommelse.

1. adsense= fra 0,5-5%, andre= har det ikke i hodet
2. tekst
3. Kun adsense har klikk på fast basis. Gir fra 1-20kr. gj.snitt for meg er 1-3 kr.
4. Hvis du ikke kan skaffe andre relevante annonser er adsense å anbefale.
 
1. Under 1%. 300x250 er forøvrig ansett som det mest "klikkvennlige" formatet.
2. Som en del av innhold er alltid å anbefale. Adsa rundt på siden din burde regnes som bonus inntekt.
3. Kommer helt ann på nisje. Betaling per klikk utregnes etter hva folk betaler for å få besøkende. Dette styres igjen av konkurransen (hvor mye man må gi for å faktisk vises i adsense/display network) og hvor mye ROI som potensielt ligger i å reklamere. Lager du en side om lån, advokattjenester (der gevinsten av å få en kunde er stor) osv vil du nok få mer betaling per klikk enn en side om hekling, fingermaling osv.
4. Styr unna MIVA ads (grøss). Ellers kjør relevanse. Adsense vil vise ads som er så relevante som mulig for deg automatisk, men er ikke nødvendigvis det beste valget økonomisk.
 
Topp