Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor vanskelig å slå Wikipedia?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Helt riktig. Google prøvde jo noe lignende (Knol), men klarte ikke slå Wikipedia i sin egne søkemotor, selv med manipulerte rankeringer. Det skal MYYE til.

Nesten like vanskelig som det vil bli å slå Google på søk.
 

zapotek

Medlem
Wikipedia brukes som en referanse av stort sett alle på nett og får derfor dyplenker i fleng på de fleste av artiklene sine (nettavisene f.eks. lenker dit hele tiden). At de har masse unik tekst som stadig oppdateres i hver artikkel gjør ikke saken bedre. Uansett så er det ikke umulig å slå dem om man virkelig går inn for saken, men lett er det ikke nei...

Jeg mistenker at nettavisene også kommer til å få et urettferdig forsprang i årene som kommer pga Twingly. De bygger jo automatisk tonnevis av innlenker mot hver artikkel på denne måten, mens de viser bloggene i Javascript noe som gir 0 SEO verdi tilbake.
 
For jeg har slått dem, serru... ;) Har ikke gjort noe spesielt, jeg har bare fokusert på linker. Maaaaange linker.. Det jeg da kom til å tenke på var om det kanskje er enkelte sider av Wikipediaen som er vanskeligere å slå enn andre?

Edit: ligger forresten øverst å G på de 3 søkeordene mine, men får nesten ikkeno trafikk. Hvorfor er det sånn? Vet jo at Adwords er way off nå de prøver å anslå antall søk, men dette er litt latterlig. På exact skulle jeg fått ca 100k treff i måneden, det er jo rundt 3300 om dagen. Jeg har ca 70 unike pr dag akkurat nå.. :confused:
 
Sist redigert:

Knut

Medlem
Det kommer vel helt an på temaet det gjelder. Har du ett tema som er lite interresant for andre så klart du kan slå dem på det.
 
Haha nei jeg skal ikke utkonkurrere Wikipedia i greia de driver med nei.. :p Var bare det at en eller annen sa at Wikipedia "alltid" lå øverst på Google, men til og med jeg som er komplett n00b klarer å slå dem på søkeord.. Da stemmer det jo åpenbart ikke..
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
men akkuratt på wikipedia så kan du slå så mangen søkeord du bare vil... om jeg søker etter noe i google, og de første som kommer opp er noe for seg selv, og wikipedia er nr 3 eller 4, så klikker jeg automatisk inn på wikipedia uansett. Altså, du får ikke MYE trafikk av det.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ganske enig med Helge her. Wikipedia er blitt en ressurs mange bruker, og blåser i hva som kommer først i Google dersom Wikipedia ligger lenger nede i resultatet. Hadde klikket meg direkte inn til Wikipedia jeg også om jeg hadde søkt etter noe. Om f.eks "i-am-so-cool.com" ligger over Wikipedia i resultatet, ja... Hva hadde du valgt TS?
 

picxx

Well-Known Member
Hvor vanskelig er det å slå wikipedia?
og
Hvor vanskelig er det å slå wikipedia på ETT søkeord?
er nok to helt vidt forskjellige spørsmål ja :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Syns også spørsmålet kom litt feil ut, men om de som har svart i tråden sjekket hvilken forumkategori denne tråden ligger i, da ville kanskje ikke spørsmålet være så vanskelig og forstå allikevel. :)
 

zapotek

Medlem
Min våte drøm er å få lagt inn ei et stort adsense rektangel (med min id) på toppen av alle Wikipediaartikler (alle språk) et døgn..... *sukk*
 
Topp