Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan ødelegge en PC?

peterandrej

pensjonert moderator
Her er problemet: Jeg har en venn som bor sammen med en kompis som har en PC som bråker noe SINNSYKT. Så.. hvordan kan min venn ødelegge PCen til kompisen, sånn uten at han skjønner at det er vennen som har gjort noe? Det er jo det som målet:

1. en stk ødelagt pc
2. kompis må kjøpe ny pc som ikke bråker så jævlig
3. men kompisen tror han har ødelagt pcen selv

Finnes det noen virus som enkelt kan lastes opp? Og som gjør pcen ubrukelig? Må jo være maskinskade liksom. Min venn gidder ikke å installere windows på nytt og sånn. Må være uopprettelig maskinskade..

Noen tips?
 

Ivellios

Medlem
Var vel litt drøye steg å gå til på grunn av en bråkete pc, men jeg kan forstå irritasjonen.

Gjøres på eget ansvar:
En ting som kan gjøres er at man på et eller annet vis stopper vifta i strømforsyningen ved å dytte inn et eller annet i vifta. Hvis man da velger noe som "tilfeldigvis" kan ha kommet inn der vil det kanskje funke. Det som mest sannsynligvis vil bli konsekvensen av dette er et stykk gnistregn og herpa komponenter.

Eventuelt så kan vel kompisen din kjøpe ei ny vifte, da jeg vil tippe det er der lyden kommer fra.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Var vel litt drøye steg å gå til på grunn av en bråkete pc, men jeg kan forstå irritasjonen.

Gjøres på eget ansvar:
En ting som kan gjøres er at man på et eller annet vis stopper vifta i strømforsyningen ved å dytte inn et eller annet i vifta. Hvis man da velger noe som "tilfeldigvis" kan ha kommet inn der vil det kanskje funke. Det som mest sannsynligvis vil bli konsekvensen av dette er et stykk gnistregn og herpa komponenter.

For all del, det er ikke ny leilighet vi prater om vel? Jeg tror ikke det finnes noen muligheter for at pcer slår seg av automatisk dersom viften i strømforsyninga ikke går som den skal, noe som vil resultere i at hele pcen kan gå i fyr og flammer dersom ikke dette blir lagt merke til. Ikke tror jeg det blir lagt merke til heller, dersom prosessorvifta eller viftet på skjermkortet bråker mye.

Egentlig er det dumt og kople fra vifter i det hele tatt, fordi at pceier kan faktisk ha slått av varsling dersom maskinen blir for varm. Dette kan jo i verste fall resultere i at prosessoren regelrett smelter.

Om vedkommende faktisk kjøper ny pc, kun fordi windows kræsjer, vil jeg anbefale og ødelegge litt i registreret. Dreier det seg om Windows XP?

Start -> Kjør -> Skriv "Regedit"

Herfra kan du voldta hele stort sett hele Windows, og resultatet etter en liten omstart vil vel i verste fall være en blåskjerm, eventuelt at kun ett stort fåtall av programmer fungerer.

Vennen din vil aldri kunne få skylden for noe slikt, og kompis kommer kun til og lure på hva i alle dager som egentlig har skjedd. Merk, at dette må kun gjøres dersom kompis ikke er pceggspert.

Ivellios skrev:
Eventuelt så kan vel kompisen din kjøpe ei ny vifte, da jeg vil tippe det er der lyden kommer fra.
Absolutt en god idé. Finn ut om det er skjermkort eller prosessorvifte som bråker, og finn fatt i en ny vifte. Koster ikke mange kronene, og da langt under hva kompis må betale for ny pc. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg la først nå merke til at det måtte være permanent maskinskade. Fair enough...

Åpne maskinen, kople fra prosessorvifta, og skru den sammen igjen. Deretter, inn i BIOS og fjere varsling dersom prosessoren blir for varm, og ikke gi BIOS lov til og slå av maskinen dersom den blir for varm.

For all del, ha nesa til stede om dette blir en løsning. Det vil ikke ta mange sekunder fra maskinen er slått på til svilukten kommer, og jeg vil jo tro, uten at jeg har verdens beste erfaring fra slikt, at maskinen burde slås av rimelig kjapt.

Uansett, dere må gjøre ett eller annet inne i maskinen for at det skal være en permanent skade, som ikke kan fikses på en eller annen måte uten nye komponenter.
 

Ivellios

Medlem
Var en grunn til at jeg skreiv "Gjøres på eget ansvar", herpa selv en pc på denne måten i min grønne ungdom. For min del var det et tilfelle av akutt idioti. Men som sagt, finn ut hvilken vifte som bråker og bytt den. Billig og enkelt, uansett hvor lite peil på data man har.

Edit: Frøkna i sofaen her foreslo å spraye hårspray inn i luftinntak/strømforsyning :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Gode tips. Men min venn trenger noe skikkelig basic som kan gjøres uten NOEN fare for å bli oppdaget. Hvordan ødelegger man enkelt batteriet? Og deretter kan jo min venn herpe litt i strømforsyningen? Hvordan?

Det er snakk om en billig packard bell som kun brukes til facebook og perez hilton. ingen stor fare for at verdifull data går med i dragsuget.
 

zapotek

Medlem
Har han ikke peiling på data er det jo lett. Trekk ut strømkabelen fra harddisken, eller noe. Kødd med biosen eller endre noen jumperinstillinger på hovedkortet. Overklokke den skikkelig ;)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Gode tips. Men min venn trenger noe skikkelig basic som kan gjøres uten NOEN fare for å bli oppdaget. Hvordan ødelegger man enkelt batteriet? Og deretter kan jo min venn herpe litt i strømforsyningen? Hvordan?

Det er snakk om en billig packard bell som kun brukes til facebook og perez hilton. ingen stor fare for at verdifull data går med i dragsuget.

Ødelegge batteriet gjør vel ikke så veldig mye. Det verste er vel at BIOS gjerne får litt dårlig hukommelse dersom stikkontakten blir tatt ut. Din venn kan jo ta ut en liten sikring i strømforsyningen. Det er jo kjapt gjort, og maskinen vil ikke engang slå seg på etter slikt noe. Din kompis skrur vel aldri opp en strømforsynlig for og se etter en liten sikring, da spesielt ikke om han ikke har peiling på hva som kan være galt. Det beste er jo at dere kan fortelle at det hele var en spøk om dere skulle bli oppdaget. :D

Fy flate for en situasjon dere er i. Dere nordmenn klarer det meste. :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
ja, dette er en merkelig problemstilling. Men min venn får ikke ørens lyd i stua på grunn av det avsindige bråket. det er som en støvsuger. not kidding.

min venn er lei.
 

sKrud

Meget sliten student
etherkiller.org <3

Om du skal herpe pcen er det vell bare å knipse inn en binders på hovedkortet.. Større sak trenger du da ikke gjøre ut av det...

Om dette er en bærbar bør jo en binders passe fint..er den stasjonær kan du jo bare ta en pc skru å slippe på noe som ser ut som metal på hovedkortet..

går ut i fra at din "venn" vet hva et hovedkort er..
 
Topp