Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan annonsere for nettbutikken min på en billig måte?

Tozva

Banned
Hei.

Har nettop startet min egen nettbutikk.


Har planer om å satse på denne, og håper på å kunne tjene en god del etterhvert. Akkurat nå har jeg kun 3 produkter. Men har planer om å utvide dette.

Jeg selger produkter som er rettet mot folk som har problemer med uren hud og kviser.

Produktene jeg selger vet jeg er bra. Og jeg vet det er stort potensiale i de.

Så langt har jeg fått annonsert litt via blogger og forum. Men trenger tips til andre metoder.

Den første uken fikk jeg ca 25 kunder som registrerte seg bruker på siden min, og 8 ordre. Men det har nå dabbet av, så trenger å få markedsført siden mere.

Noen som har noen tanker?

På forhånd takk :)
 
Min topp 5 liste over billige måter å markedsføre på nettbutikk på:

1. Gavekort til alle vennene dine
Om du har tro på produktene dine, må du gi vennene dine tro på det samme. En enkel måte å gå vennene dine til å gå god for produktene er å gi dem gavekort på for eks. 100 kroner i nettbutikken din. Gjerne print ut et gavekort med en gavekort kode til hver enkelt. Dette tar litt tid men kan være vært pengene.

2. Facebook, facebook, facebook og sosiale medier.
Opprett facebookside, youtubekanal og twitterkonto. Legg ut innhold på alle mediene.
Legg til sosiale-knapper og plugins i nettbutikken din, som gjør det enkelt å dele.

3. Ta kontakt med alle venner på Facebook og spør dem personlig om de kan gjøre deg en tjeneste å like siden din på Facebook.

4. Lag en konkurranse
Konkurranser er rimelig måte å markedsføre seg på, det er en rekke sider hvor du kan legge ut siden din om du har en konkurranse.

5. Gjør siden din best mulig på SEO
Google er din venn, gjør siden din synlig. Søk på Seo i google og begynn. Artikkelmarkedsføring og gjesteblogging.

6. Facebook ads og Google ads
Litt avhening av hvor mye penger du trenger på hvert produkt og avansen. Kan det være en idee å prøve hvordan dette vil virke for deg. Viktig at kunden kommer direkte til det de forventer å komme til..
 

timepoint

Medlem
Heissan.

Det enkleste for deg er nok å annonsere i søkemotorene. Da med både Google Adwords og Scandinavian AdNetworks.

Annonser med søkeordene: kviser, uren hud osv. Legg også gjerne frasene i "broad" altså du dukker opp på alle komboer. Da kommer du nok ikke høyest, men du får lavere klikkpris.

Jeg ville også spisset hver annonse ala dette:
Bli kvitt kviser?
Vi har den kraftigste kremen.
Kun kr 199,- Bestill her
www.hudspesialisten.com

Du er nok også ute etter en yngre målgruppe. Så Facebook annonser rettet mot unge gutter er sikkert også effektivt.
Både Adsense og Scandinavian AdNetworks har innholdsnettverk hvor du treffer yngre lesere. Så husk å også kjøre display på begge plattformer.
Vil du kjøre enda hardere ut vil jeg også vurdert MyAd og AdPower.

Lykke til!
 

PIP

Medlem
Jeg ville også spisset hver annonse ala dette:
Bli kvitt kviser?
Vi har den kraftigste kremen.
Kun kr 199,- Bestill her
www.hudspesialisten.com

Jeg ville nok tenkt annerledes i de annonsene:
Plaget med kviser? -> Spill på følelser!
Bli kvitt problemet med ny effektiv krem! -> Si aldri at du har det beste produktet med mindre du vet at du har det. Du kan ende opp med å måtte bevise det.
Kun kr 199,- Bestill her
www.nettsidendin.com
 

OldHP

Medlem
reklamer på daria.no eller propaganda.no sider som ungdom besøker og kviser og uren hud er noe ikke bare spesielt ungdom har men som også hater mest. edit: eller spill sider..
 
Sist redigert:
Topp