Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan avslutte en loop i Wordpress?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er kanskje ikke alle som vet fasiten på akkurat dette, men jeg håper virkelig en kar vil hjelpe meg med mitt lille problem.!

I venstre sidebar benytter jeg meg av en liten loop som viser bloggens 10 siste bloggposter. Etter sidebar, kommer da content-området i bloggen, der hvor den bloggposten som er åpnet vises. Det som skjer, er at når jeg laster inn de 10 siste bloggpostene i sidebar, blir også de 10 siste bloggpostene i kategorien bloggposten som er åpnet, vist i contentområdet. Ikke bare bloggposten som er åpnet, men altså de 10 siste i denne kategorien.

Jeg lar være og vise de 10 siste bloggpostene i sidebar, og da vises alt som det skal i contentfeltet. Derfor tenker jeg det må være noe med sidebar som er galt, og det første som slår meg er at jeg ikke har avsluttet denne loopen i sidebar ordentlig. Her er sidebar fila:

<div id="sidebar">
<?php query_posts('showposts=10'); ?>
<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
ALT GREIENE SOM TITTEL, CONTENT, PERMALINKER OG SLIKT....
<?php endwhile; ?>
</div>

Dette er liksom sidebarfila. Slik jeg forstår dette, er det noe jeg har gjort galt her.. Er det jeg som ikke har avsluttet selve loopen på en ordentlig måte?

- dette er sikkert bare en liten prompeleif fra min side.. Takker for all hjelp :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har klart og finne ut at det er normalt at denne feilen oppstår når en smeller inn sidebar.php før bloggpostens innhold, og at alt fungerer bra dersom en smeller inn Sidebar.php etter bloggposten... Dette må jo være fordi "<?php query_posts('showposts=10'); ?>" blir dratt videre fra sidebar.php og inni single.php...

Er det ikke noen måte jeg kan avslutte alt som er brukt av php i sidebar på? Slik at jeg kan ganske enkelt bare fortsette som normalt i single.php?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Rotet meg frem til en løsning og heller slenge dem over på andre sia. Trenger ikke noen hjelp med dette lenger :)
 
Topp