Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan bruke to språk i WP?

Dag Frogner

Supermedlem
Hva er den enkleste/beste måten å bruke to språk på en Wordpress-side?

Siden min er jo primært på norsk, men jeg vil også lage en internasjonal versjon på engelsk. Planen var da å bruke url`en flashbanner.no/en til denne nettsiden, men jeg antar at det finnes en eller annen plugin til dette formålet siden man da må ha opp en "speilside" til den originale.

Ser for meg at det fort kan bli litt kluss med database og slikt når man har to sider på samme domene.
 

Dag Frogner

Supermedlem
WPML fungerte ikke strålende her. :(

Får dette når jeg prøver å aktivere: "Du har ikke nok rettigheter til å endre innstikk på dette nettstedet.".

Og får heller ikke logget inn som admin før jeg sletter det fra serveren via ftp.
 
Sist redigert:

Bjørnar

Gründer
det skjer fra tid til annen hos meg også. min løsning har vært å sette opp en frisk installasjon, og FØRST installere WPML, - så de andre innstikkene og temaet. så eksport / import av innlegg etc.

helvetes tungtvindt, men etter det jeg har lest meg til, fungerer det av og til dårlig pga norsk språk. har ikke klart å gjenskape denne feilen ved engelsk wordpress, men ei heller testet.
 

Bjørnar

Gründer
alt kan jo gå galt, dersom man virkelig vil se på det på den måten ;)

samtidig, ting som går til helvete, kan også fikses.
 

Tonny Kluften

Administrator
WPML fungerte ikke strålende her. :(

Får dette når jeg prøver å aktivere: "Du har ikke nok rettigheter til å endre innstikk på dette nettstedet.".

Og får heller ikke logget inn som admin før jeg sletter det fra serveren via ftp.

Har ikke vært borti det problemet. Kan det være et annet plugin som forårsaker dette? Eller rettere sagt, det bør det være siden det fungerer på to installasjoner hos meg.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Bjørnar: Var ikke meningen å være pessimist, mente bare at jeg ikke kjenner Wordpress sååå godt at jeg ville begynne å rote med dette på kvelden slik at jeg risikerte å måtte sitte lenge oppe for å fikse evt feil igjen. ;)

Tonny: Ja, er nok mye mulig det, men har bare 3-4 plugins så har vel vært uheldig da.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Da har jeg lagt inn qtranslate og det også gir meg trøbbel. Fikk satt det opp greit, men da jeg skulle logge inn på admin-siden igjen, kommer denne:

Du har ikke nok rettigheter til å få tilgang til denne siden.

Sletter plugin`en via ftp og da fungerer alt igjen...
 
Topp