Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få facebook medlemmer?

peterandrej

pensjonert moderator
Så oppfordret vi folk til å like og dele.

Antar det er bristols.no du sikter til med denne kampanjen, og der er tallene ganske entydige. Dere har ganske mange likes, men lite aktivitet. Det står i sidemenyen. "20 snakker om dette".

Etter min oppfatning er andelen "aktive" fans det dere bør forsøke å øke, ikke nødvendigvis antallet likes, fordi det er HER det er mest å hente. Tenk om halvparten av likes-folka faktisk snakket om dere på facebook? Det er ca 250 stk! DA hadde vi snakket vellykket strategi!
 

picxx

Well-Known Member
Bilder er et annet godt tips. Blir ofte delt og man kan vannmerke dem slik at man i tillegg får noen type-ins til siden som markedsføres.

Dessuten ser jeg jo nå at spørsmålet dreide seg om en facebookgruppe, ikke side, så der er det om å få så mange som mulig til å invitere så mange som mulig.
 
twoclickaway er en tjeneste jeg har prøvd ut litt, konseptet er gjort om litt over tid. og de satser mye på å få "likes" til facebooksiden din. kan være vært å prøve ut.
 

Dre_C

Medlem
Jeg tror at hemmeligheten bak å få mange medlemmer på Facebook er kvalitets innhold, og da gjerne med en viral vri. Det er den virale effekten vi er ute etter.

Om jeg har en Facebook side om reiser og promoterer denne siden med en konkurranse og folk må like siden for å delta i konkurransen, så får en muligens noen få nye liker. Men hvis jeg skriver en nyhet om hvor deilig det er å feriere i f.eks. Spania, så appelerer dette i mye større grad en nyhet som det er sannsynlig noen vil dele på sin vegg. Det er akkurat dette jeg er ute etter. Å få de som liker en side til å drive PR for siden på Facebook. Når en klarer dette, da kommer det mange som liker siden din.
 
Nå som det begynner å bli sesong for julekalendere, er det alltid en fin måte å få nye likes på. Jeg fikk omtrent 500 ny likes i fjor på en side jeg hadde.
 

Beergear.no

Medlem
Antar det er bristols.no du sikter til med denne kampanjen, og der er tallene ganske entydige. Dere har ganske mange likes, men lite aktivitet. Det står i sidemenyen. "20 snakker om dette".

Etter min oppfatning er andelen "aktive" fans det dere bør forsøke å øke, ikke nødvendigvis antallet likes, fordi det er HER det er mest å hente. Tenk om halvparten av likes-folka faktisk snakket om dere på facebook? Det er ca 250 stk! DA hadde vi snakket vellykket strategi!

Det er nok riktig det. Vi har ikke brukt så mye energi på Facebook siden så langt.
Så der har vi noe som uten tvil bør tas tak i!
Men uansett så er det jo da greit å ha en del likes når planen er å ha en mer aktiv Facebook profil.
Men forstår jo at likes alene ikke er nok.

Poenget var egentlig bare å dele erfaringen ang. hvor mange likes vi fikk på en dag ved å gi bort et par gavekort. Selv ble jeg overrasket over hvor mange vi fikk på så kort tid!
 

Beergear.no

Medlem
Kort oppsummert hva vi fikk ut av to gavekort på 500 kr pr stk.
Fikk ca 85 nye "likes"
"Snakker om oss" økte fra 20 til 39
Fikk kommunisert litt med noen av kundene på facebook siden.
Dette er vel hva vi konkret har oppnådd.
Så nå er det opp til oss å holde på de som liker.
Er uansett meget fornøyd med responsen vi fikk ut av dette.
Var langt mer enn jeg hadde trodd på forhånd!
 

lukaus

New Member
Jeg har laget en Facebook-gruppe, og kjøpt litt adv på facebook. Du betaler pr. klikk/fans som vil bli med i Fb-siden. For oss er dette en god investering, siden vi kan anbefale/reklamere nye bøker, og folk kjøper:) Ergo, det koster litt "å kjøpe seg" fans, men det gir også gode resultater. Dessuten dersom du poster noe interessant, deler medlemmene innholdet, og da blir det nye "like" i boksen.
 

n0stra

Medlem
Min erfaring er at ved å gi ut premier, rabatter og tilsvarende fra vår egen butikk så knytter vi til oss i større grad relevante "likes". Altså personer som deltar i konkurransen gjør det fordi de liker og ønsker å vinne det vi produserer.

Dette rensker unna endel av de som hiver seg med på alt som finnes - og vi ser da også at antallet personer som deaktiviserer seg på sikt er ekstremt lav. (2700 likes og kun totalt 50 personer som har forsvunnet hittill i år).

Vi bruker da også facebook til å svare på henvendelser, skriver så mye vi kan og så ofte vi kan svar og oppdateringer på hva som skjer hos oss - prøver å personifisere virksomheten og viser at dette er norskt håndarbeid. Vi oppfordrer også brukerne til å legge ut bilder av det de har kjøpt og montert - og de får ofte da tilbakemeldinger fra andre deltagere. Vi krydrer gjerne rabatter og tilbud spesielt rettet mot disse fra tid til annen og slenger ut en overaskende premie til de som har vært veldig aktive, oppfinnsomme eller på en annen måte har utmerket seg.
 

Beergear.no

Medlem
Antar det er bristols.no du sikter til med denne kampanjen, og der er tallene ganske entydige. Dere har ganske mange likes, men lite aktivitet. Det står i sidemenyen. "20 snakker om dette".

Etter min oppfatning er andelen "aktive" fans det dere bør forsøke å øke, ikke nødvendigvis antallet likes, fordi det er HER det er mest å hente. Tenk om halvparten av likes-folka faktisk snakket om dere på facebook? Det er ca 250 stk! DA hadde vi snakket vellykket strategi!

Da vil jeg anse tiltaket som passe vellykket.
Fått ca 100 likes, og økt fra 20 til 124 som snakker om oss.
Veldig få har forlatt oss, og siden gavekortene må brukes i vår butikk,
regner jeg med at de fleste er interessert i produktene vi fører.
 
Topp