Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få innlenker til nettbutikk

picxx

Well-Known Member
tenker mest på at det er enklere og mindre risk å lage eget program enn å punge ut 20k for å være annonsør hos tradedoubler. skjelden jeg ser fjortisbloggere bruke tradedoubler også for å si det sånn.

Massevis av butikker (og også andre sider) som drifter egne affiliateprogram i norge.
Ta f.eks. et søk på "bli affiliate" eller "bli partner" i google.no så får du litt å bla i.

Tråden handlet vel også om hvordan man skaffer innlinker.
Fra et SEOmessig synspunkt bør man da bruke et affiliateprogram som støtter tracking med http referrer, slik at dine affiliates kan linke til deg med "fine" url'er istedet for lange affiliatelinker som ikke blir plukket opp av søkemotorene.
 

picxx

Well-Known Member
mekker man det selv kan man enkelt lage en fin link, og bare tracke referer.

Trenger ikke finne opp hjulet på nytt bare fordi man ønsker å tracke via http referrer.
Finnes mange gode script på markedet allerede.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ja det er også en grunn til å ikke velge sånt som tradedoubler for innlinker.
såvidt jeg veit støtter de bare sånne jalla linker som ikke får noen seo-nytte.
mekker man det selv kan man enkelt lage en fin link, og bare tracke referer.

Tradedoubler har jo ingenting med SEO å gjøre, Tradedoubler er ment for å tracke salg, klikk og visninger av annonser.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja, greia er at med bare vanlige linker har du f.ex. ikke mulighet til å spore hvem som viste en annonse uten at brukeren klikka på den, men at kunden allikevel gikk inn noen dager senere og kjøpte produktet.

SEO er rett og slett en helt annen tjeneste enn det TD driver med, så jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal blande inn TD i det... Det blir som å klage på at Toyotas motorer er dårlige fordi de ikke går å bruke som mobiltelefoner.

Forøvrig GÅR det å bruke vanlige linker fra/til TD også, da får du bare ikke tracka visninger (klikk og deretter evt salg osv spores selvsagt fremdeles) og isales, så det er ikke like attraktivt for affiliatene, men disse linkene går jo i alle fall via TD, så jeg kan aldri tenke meg at de vil ha noen SEO-effekt?
 
Sist redigert:
Superkul er bygd på zen-cart med innebygd affiliateprogram, ingenting nytt. Igrunnen er det ganske gammelt, jeg bruke systemet selv i 2005-06.
 

picxx

Well-Known Member
Superkul er bygd på zen-cart med innebygd affiliateprogram, ingenting nytt. Igrunnen er det ganske gammelt, jeg bruke systemet selv i 2005-06.

Forskjellen er kanskje at superkul har nesten 44.000 likes på facebook.
hvor mange hadde du i 2006? ;)
 
Topp