Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få mer relevante annonser?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har Adsense-annonser i mine artikler på nettsiden min, og om jeg har forstått det riktig så fungerer det slik at det kun er teksten i den respektive artikkelen som brukes for å innhente relevante annonser?

Sjekk denne artikkelen:

trommeportalen.no • Tama oppgraderer Superstar-serien

En veldig relevant artikkel om et nytt trommesett som har kommet, men Adsense viser annonser for tv-serier og spillkonsoller???
 

Frode

Medlem
Den viser en annonse for musikkinstrumenter hos meg "Gode priser og utvalg på trommer, trommesett, keyboard og pianoer
www.webtorget.no/"
 

Frode

Medlem
Dette er bare synsing, men du har vel en 300*250 annonse nå hvor det er plass til 3 annonser, hvis du bytter til 180*150 er det ofte bare plass til 1. Vil tippe at det da blir den mest relevante?
 

i-net

Medlem
Ikke sikkert at alle annonsørene i google søk også annonserer på innholdsnettverket til google. Pass å skrive tekster som er mer basert på nøkkelord som f.eks. trommer i ditt tilfelle. Nå har jeg ikke lest for mye på siden men f.eks. tittel: "Tama oppgraderer Superstar-serien " blir vanskelig for Google, dersom ordet trommer og relaterte ord ikke blir nevnt nok i teksten generelt.

Husk også at du kan blokkere for de annonsene du ikke synes er relevante inne på adsense kontoen din. Det var noen tanker fra meg i hvert fall.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Nå har jeg også lagt inn Adsense på forumet tilknyttet nettsiden og her burde det være nok av trommeord skulle jeg tro. Annonsen ligger i bunnen på hver side i forumet, men også disse annonsene er meget urelevante. Har skjønt at det tar litt tid før de blir mer relevante, men hva er "litt" tid? Noen dager? Uker? Måneder?

Hva er deres erfaringer? Blir de bedre etterhvert?
 

allegretto

Medlem
Får opp tre annonsører for gulv (Flottegulv, Maxbo og Kahrs). Jeg har samme problemet for et forum jeg driver. Rett og slett for få annonsører som var relevante, så jeg kuttet google ads og satse kun på å gå for annonsører skaffet på egenhånd.
 

Alf

Medlem
Du må være mer nøye ved ordvalg i artikler. Du har f.eks ordet bjørketre på siden, og ender da lett opp med annonser på tregulv:)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ser den, men jeg kan jo ikke la vær å skrive slike detaljer heller, da det betyr mye for et trommesett hvilken tresort som er brukt.

Men jeg har sett mange som mener at mappen selve forumet ligger i har mye å si. Altså navnet på den. Jeg har reagert på at jeg har en del annonser for phpBB-forum, og det kan nok være fordi ordet phpBB er nevnt maaange ganger i noen av filene, men selve mappen forumet ligger i heter "forum" så er kanskje noe her også?

Eller vil ikke mappenavnet ha så mye og si tror dere?

Skulle ønske det var mulig å gi Adsense noen nøkkelord som siden bygger på slik at man selv kan bestemme litt om hva som dukker opp og ikke kun være avhengig av hva deres bot finner.
 
Topp