Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan få trafikk til nettbutikken min??

smufen81

Medlem

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Får du starter å annonsere burde du jobbe videre med butikken slik at de som besøker nettbutikken også handler.
En god tommelfinger regel er at 2% av dine besøkende vil kjøpe noe.
Om du har 100 besøk kan du forvente 2 salg. Om du har 10 besøkende hver da vil du i snitt ha et salg hver 5 dag..




Noen tips:
Gjør logoen litt mindre slik at handlekuven blir synlig, det er neste umulig å finne veien til kassen :( Det er ikke mulig å se produkter i handlekurven.

Se igjennom kjøpsbetingelsene, disse starter nå som følger: "For å gjøre det så enkelt som mulig å starte nettbutikk har vi valgt å legge ved kjøpsbetingelser som du er fri til å benytte. Vi tar ikke ansvar for innholdet i kjøpsbetingelsene, men om du ønsker står du fritt til å benytte disse kjøpsbetingelsene i din butikk.
Din bedrift AS omtales i denne avtalen som "selger""

Under "Om oss" skryter du av at du er nystartet.... Ville kanskje ikke sagt noe om det, fokuser heller på hvorfor kundene skal handle hos deg.

I bunnen av din butikk står det "Kort info som vises i bunnlinjen av butikken"...

Forstår ikke helt inndeling av kategoriene, men det er mulig kundene dine vet hva "Avant produkter" og "Weleda produkter" er for noe. Det er ikke veldig tydelig hva du selger. Hvorfor ikke la kategoriene si noe om innholdet i butikken? Er ikke sikkert det er noen god i ide å kategorisere på leverandør.


Lykke til videre!
 

smufen81

Medlem
Tusen takk for svar :)
Men jeg får ikke til dette med handlekurven :p har prøvd dette flere ganger, og ikke får jeg logoen mindre heller :p
Er visst ikke så veldig god på dette her :p
 

smufen81

Medlem
hvorfor ble teksten blå i det første innlegget??? det var jo ikke sånn jeg skrev det :p

nå har jeg forresten fått ordnet med logoen og handlekurven er nå synlig :)
så har jeg ordnet kategoriene litt bedre også ;)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Man vet gjennom statistikk og undersøkelser over lang tid, fra flere land og ulike bransjer at etterspørselen etter en viss vare øker en viss gjennomsnittlig styrke alt etter hvilken kanal man benytter. Jeg husker ikke tallene helt nøyaktig, men mener at for internettannonsering var man helt nede i 4% økning. Annonser på fjernsyn og print (altså i magasiner) hadde MYE større effekt, faktisk helt opp i 40%.

Dette var gjennomsnittstall, men bildet var entydig: internettannonsering har ikke historisk sett gitt rare avkastningen i form av økt etterspørsel. Derfor kan det være lurt å spre markedsføringsbudsjettet over flere kanaler, også offline. Det er slett ikke usannsynlig at en papirlapp på korketavla på nærbutikken kan gi samme effekt som en tusenlapp i nettannonser.

Forøvrig kan du tenke på å pusse opp logoen på nettbutikken (den er kornete og bakgrunnen passer ikke inn i sidens øvrige elementer), gjøre språket bedre og så fjerne de spekulative philips-brystkreft greiene.
 

hohohoo

Medlem
For mye tekst på toppen, eller den tar i alle fall for stor plass. De fleste scroller ikke heller. Det må man her, for å komme til varene.

De fleste liker å kjøpe, men misliker å bli solgt til. Kansje endre denne teksten? :"Her selger vi produkter til både mor, barn, baby og kommende gravide.
Produktene finner dere på menyen på venstre side."

Ingen av varene på forsiden er på lager, det er sikker vinner når det gjelder å hindre salg. Spesielt siden leveringstiden også er veldig vag: "Produkter markert med ** Ikke på lager finnes ikke på lager i ønsket antall.
Du kan allikevel kjøpe dem, og se hvor mange vi kan levere når du kommer til kassen."

Altså, kan du levere fler når man kommer til kassen? (enn minimumsantallet 1) Tar det 1 uke, 2 uker, 3 dager? Rask levering er for de fleste viktigere en pris.
 

gjedda63

Medlem
Man vet gjennom statistikk og undersøkelser over lang tid, fra flere land og ulike bransjer at etterspørselen etter en viss vare øker en viss gjennomsnittlig styrke alt etter hvilken kanal man benytter. Jeg husker ikke tallene helt nøyaktig, men mener at for internettannonsering var man helt nede i 4% økning. Annonser på fjernsyn og print (altså i magasiner) hadde MYE større effekt, faktisk helt opp i 40%.

Dette var gjennomsnittstall, men bildet var entydig: internettannonsering har ikke historisk sett gitt rare avkastningen i form av økt etterspørsel. Derfor kan det være lurt å spre markedsføringsbudsjettet over flere kanaler, også offline. Det er slett ikke usannsynlig at en papirlapp på korketavla på nærbutikken kan gi samme effekt som en tusenlapp i nettannonser.

Forøvrig kan du tenke på å pusse opp logoen på nettbutikken (den er kornete og bakgrunnen passer ikke inn i sidens øvrige elementer), gjøre språket bedre og så fjerne de spekulative philips-brystkreft greiene.

Annonsering er en ting men vet du noe om % når det er snakk om trafikk fra søkemotorer,altså trafikk fra folk som faktisk har søkt etter produktene som selges?
 
Cobra radioklubb hadde en nettbutikk som solgte profil-varer som t-skjorter, kjølebokser, minnepenner og lignende. Men den siden er lagt ned og det var bare jeg som bestilte en pakke før jul i 2012. Nå har vi en katalog liggende til nedlasting på Facebook-gruppa som kan bestilles fra. Den ble bare markedsført i Facebook-gruppa og medlembladene. Trafikken på siden var stryk eller liten. Vi hadde ikke markedsføring for nettbutikken.

Alle mine neste t-skjorter skal jeg bestille fra radioklubben, i tilfelle det vil gi meg litt oppmerksomhet fra betjente jeg møter ute i farten på sommeren. Før sommeren kommer skal jeg bruke de ensfargede t-skjortene jeg kjøpte før sommeren 2012.

Det er ikke lett å få en nettbutikk til å bli populær og det var ikke lett for radioklubben vår som har i overkant av 50 medlemmer med kun medlembladene og Facebook-gruppa som markedsføring.

Derfor har vi bare katalogen liggende på Facebook-gruppa som kan brukes til å bestille varer fra. Jeg er så langt den eneste som har bestilt noe og det var t-skjorter og en caps. Jeg skal bestille en ny pakke når jeg trenger nye t-skjorter. Vi ser ikke behovet for å kjøpe reklame for dette, fordi dette medfører ingen driftutgifter.
 
Topp