Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan finne pris på annonsering på blogger?

Martin R

Medlem
Hei,

Hvordan finne en pris på annonsering hos bloggere?

Hvis de ikke har tjent noe på bloggen tidligere, og har planer om å bli enige om å prøve å tjene penger. Hvis en blogg har 100 lesere om dagen gjennomsnitt. Hvor mye burde man ta betalt?


Hvordan finne en pris på et sponset innlegg?
Der en blogg kan skrive et innlegg om nettsiden og ha bilde og link.
Hvordan finne priser på det?

Hvis bloggen for eksempel har gjenomsnitt:
50 Lesere pr dag
100 lesere pr dag
200 lesere pr dag
500 lesere pr dag

Hvordan skal man finne ut annonserings priser?
 

zapotek

Medlem
Det finnes ingen formel. Du må bare forsøke å anslå etter beste evne hva kundene dine er villige til å betale.
 

SignHver

Medlem
Er vel litt individuelt hvilket tema det blogges om, kvaliteten på bloggen osv...

Selv betaler jeg kr 500 for en liten annose på en blogg - den har nok aldri betalt seg for å si det sånn ;) Men litt med merkevarebygging osv hvordan du som annonsør tenker.
 
Hvis bloggen min hadde hatt 100 daglige besøk, så ville jeg solgt reklame for 50 kroner hver måned. Ved 250 daglige besøk ville jeg solgt reklame for 130 kroner hver måned.

Men det blir vanskelig å finne annonsører når det er snakk om en personlig blogg. Har bloggen 1000 daglige besøk, så blir det kanskje litt lettere, men jeg vet ikke hvor jeg ville spurt om det var interesse for reklame i bloggen.

Jeg har 20 daglige besøk og FB-siden har 41 likere, men har ikke forventninger til så mange flere lesere. Takket være blogg-seksjonen til Haugesunds avis, blir bloggen bedre kjent i lokalområdet enn den ville blitt på andre måter.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Det som er sikkert er i alle fall at om du blogger innenfor en bestemt nisje, så vil dine brukere og visninger være verdt mer for de annonsørene som er aktuelle innenfor nisjen.

Så om du med den type lave trafikk som nevnes her skal ha håp om å tjene noen relevante beløp på salg av annonsering, så må det være fordi annonsøren treffer "spikeren på hodet" i forhold til målgruppen de når ut til hos deg. :)
 

Jessica

Medlem
Jeg vet at fotballfrue (som er Norges største blogg) tar seg rimelig godt betalt. Ulik pris om du ønsker video eller vanlig bildeinnlegg. TCMN og Sophieelise er jo også veldig store og kan tjene godt med penger på annonsering. Dog er jo dette rene jenteblogger, aner ikke hvilke sjanger du er innom? :))

Men jeg tror at mange bloggere blir veldig overrasket og glad over å få spørsmål om sponsing/reklamering. Ofte kan det virke som om det bare er toppbloggerene som opplever disse henvendelsene.
 
Topp