Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan finne riktig regnskapsfører?

Nordland

Medlem
Har vurdert litt frem og tilbake og funnet ut at jeg kanskje skal vurdere å sette bort regnskapet. Jeg har en fulltidsjobb (med 300 overtidstimer i året) i tillegg til firmaet jeg driver og det er begrenset hvor mye tid jeg burde bruke på regnskap.

Jeg ønsker å gjøre mest mulig selv av det som er enkelt og la regnskapsføreren ta MVA oppgjør, årsavslutninger, skatt osv.

Jeg bruker pr i dag Visma Avende Eaccounting og er forsåvidt fornøyd med det. Er det andre programmer som er bedre for støtte av regnskapsfører? Eller har de fleste mulighet til å logge seg på å få de opplysninger de trenger?

Ønsker så klart laveste mulig kostnad på dette så mulighet for feks scanning av bilag osv er vel en fordel?

Dette er en ENK med ca 100-150 bilag i året.

Kom med anbefalinger på hva jeg burde gjøre! :)
 

jonasb

Medlem
En enkel løsning er feks å sette alt bort til feks Regnskapshjelp|100% nettbasert regnskapskontor .

Men på en annen side, 150 bilag er ikke så mye. Du sparer jo fort en del i året om du bokfører dette selv og heller setter bort årsavslutning.

Om du har mange faste inngående fakturaer så ville jeg satt opp automatiske bilag på dette, og satt opp autotrekk fra bankkonto med automatiske innbetalingsbilag også.

Da må du jo evt bare føre de utgående fakturaene og de kjøpene som ikke er faste.
Samt terminavslutning å slike ting, men dette er det vel funksjoner for å gjøre det enkelt i regnskapsprogrammet ditt.

Hvis du er flink til å ta vare på bilag, printe ut bilag du lager osv, setter dette i rekkefølge med en posteringsjournal osv. Så er det ikke nødvendig for regnskapsfører å ha tilgang til programmet ditt.
 

Nordland

Medlem
Har sjekket regnskapshjelp, men synes de også er noe dyr. Kommer på 14k ++ med mine 150 bilag...

Netledger frilansregnskap tar ikke kunder som har varelager :(
 
jeg brukte mittoppdrag, har ennå ikke begynt å bruke regnskapsføreren, men har i det minste valgt enn.
 

Britta

stoffdronning
Jeg bruker nå e-conomis og har rett og slett kikket i dens admin-liste, om det finnes regnskapsfører i min nærheten.
Vi har nå en avtale tilpasset mine behov - de sjekker annenhver måned det jeg legger inn og tar seg av årsoppgjøret.

Kanskje du har en mulighet å se hvem som er tilknyttet Visma dingsen?
 

hansson

Langveisfarende
Ja, kr 795 per time. Det skal ikke så mange timene til for et firma med 150 bilag. Bør bli godt under 14 000 i alle fall.

Et tips er å velge timepris på alt. Fastprisene er naturligvis satt med relativt romslig margin, for å unngå at man taper penger på kunder med litt rot i papirene. Til gjengjeld vet man på forhånd nøyaktig hva man betaler, noe som for mange er verdt prisen. Med timepris vil mange kunne spare litt i forhold til fastprisen.
 

Nordland

Medlem
Jeg bruker nå e-conomis og har rett og slett kikket i dens admin-liste, om det finnes regnskapsfører i min nærheten.
Vi har nå en avtale tilpasset mine behov - de sjekker annenhver måned det jeg legger inn og tar seg av årsoppgjøret.

Kanskje du har en mulighet å se hvem som er tilknyttet Visma dingsen?

Ikke dumt! Skal sjekke om Visma har noe sånt!
 

Jon

Medlem
hvordan fungerte det for deg Jon ?
Leter selv etter et firma som gjør "alt" for meg til rimelig pris.

Er fornøyd hittil i hvert fall, men lite erfaring enda. Har årsmva og tidligere regnskapsfører fører for 2011. Lett å bli kunde og rimelig priser for småbedrifter uten mange bilag.
 
Topp