Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan finne ut hvilket wordpresstama som er brukt?

Steve Cash

Medlem
Finnes det noen standardmetode for å finne ut hvilket wordpresstema som er brukt på side? F.eks. The Sartorialist, som jeg syns er et stilrent og fint tema. Hvis noen vet hvilket tema som er brukt på akkurat denne siden er det fint om jeg kan få vite det, men jeg lurer altså på om det finnes en måte finne temanavnet på en hvilken som helst wordpresside.
 

Steve Cash

Medlem
Takk for info alle sammen.

Jeg så faktisk i kildekoden, men på akkurat denne siden fant jeg ikke noe jeg kunne ligne et temanavn.

Men etter å ha postet kom jeg på å google frasen sartorialist wordpress theme, og fikk merkelig nok treff på elemin, selv om jeg ikke finner ordet sartorialist på elemin-siden. Snodig. Og i kildekoden til sartoialist finner jeg ikke ordet elemin, det er også snodig. Det er antakelig det Pong prøver å forklare meg.

Men jeg er enig i at det ligner Elemin, noen detaljer er forskjellige, men det er sikkert tilpasset. Jeg liker det, men 115 dollar blir for mye for en hobbyside, så dette blir med drømmen.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Med denne utvidelsen kan man se hvilke plugins de bruker.

Det stemmer ikke helt. Du kan egentlig bare se akkurat det samme som du kunne ha sett ved å kikke i klildekoden, men den gjør det jo enklere siden man slipper å sitte og lese gjennom alt manuelt. Det er masse plugins som ikke legger inn grafikk/css/js eller andre ting med path til "sin egen" plugin-mappe, og da vil den ikke finne dem.
 

Steve Cash

Medlem
Hva kan en gjøre da, om noe i det hele tatt? Kildekoden til siden jeg lenket til i startinnlegget inneholder så vidt jeg kan se ikke navnet på temaet en eneste gang. (Og det er kanskje bevisst fra den som laget side?)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det står jo tydelig navnet på themet:

<script type='text/javascript' src='http://www.thesartorialist.com/wp-content/themes/sartorialist/

Og siden navnet på themet er det samme som navnet på nettsiden, tipper jeg at det enten er noen som har laget dette fra scratch eller at de har modifisert et allerede eksisterende theme og gitt det nytt navn.
 

Steve Cash

Medlem
Takk for det, jeg her sett den linjen, men at den forteller navnet på temaet er mer enn jeg skjønte. Men nå har du skjønt at jeg fortsatt er i et tidlig stadium med å forstå Wordpress. Jeg stemmer for at forklaringen er at den som har laget dette har modifisert Elemin og døpt det om, ettersom det ligner veldig.

Så da er det altså alltid denne linjen jeg skal se etter kildekoden hvis jeg lurer på et temanavn?
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Takk for opplæringen, Dag Frogner. Nå trenger jeg ikke engang å bruke 12 dollar på spybar for Firefox. I alle fall ikke til dette formålet, men den inneholder en del annet også så jeg.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det har i teori lite å si hva themets foldernavn er, mens style.css bør inneholde theme-navn (i dette tilfelle har de nok utelatt det for en grunn).
Det sagt så skader det ikke å søke på themets foldernavn :) - ting skjer som regel for en grunn.
 
Topp