Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan flytte nettside over til annet webhotell?

datahjelp

Medlem
Har et spørsmål: jeg har et nettsted (opencart) jeg ønsker å flytte over til et annet webhotell. Siden jeg ikke har gjort dette før, har jeg ikke anelse hvordan jeg skal gjøre dette. Noen som kan forklare meg? All hjelp mottas med stor takk!!!
 

eplebiten

Medlem
Hvis cPanel brukes på begge servere kan host gjøre dette for deg (det finnes riktignok noen få unntak hvor dette ikke vil være mulig). Du trenger bare å oppgi brukernavn og passord til den nye hosten, og så kan de gjøre det i løpet av en ganske kort tid.
 

datahjelp

Medlem
Tusen takk for tilbakemelding.
Webhotellet nettsiden skal flyttes fra har cpanel, har derfor tatt backup av databasen som skal flyttes.

Jeg har prøvd å connecte via SSH (PUTTY) for å delete + opprette ny DB, men putty sier at jeg skriver inn feilt PW (noe jeg ikke gjør) .

Får derfor ikke slettet eksisterende DB jeg har hos domeneshop og får heller ikke lagt til den nye DB fra opencart.

Noen som vet om domeneshop hjelper kunder som har slike probelmer?
 

datahjelp

Medlem
Det stemmer eplebiten, har brukt samme pw som med ftp.

Når jeg skrev pw inn i PUTTY, kom det hverken opp *, # eller bokstav jeg skrev, men regner med at dette har noe med sikkerhet å gjøre.
 

datahjelp

Medlem
Talentløs dårlig service fra domeneshop, fikk melding om at dette kunne de ikke hjelpe meg med, det var ikke en del av "supporten" deres.
¨
Da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.
finnes det noen enkle programmer som lar meg slette alt innhold i en database, inportere en ny database - thats it ?
 
Sist redigert:
Topp