Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan gjøre min WP side synlig KUN for admin?

Hvis min WP side er "under construction" og jeg ønsker å gjøre den midlertidig "stengt" slik at kun jeg (admin) kan se den, skal ikke det da være mulig å skifte fra "public" til "private" ? Evt annen enkel måte å gjøre dette på?

Slik ser det ut hos meg når jeg går på settings-reading: Screenshot by Lightshot

Ingen public/private valg...
 
Får bare maintance på undersider, ikke på hovedside. Er det ikke noe felt man kan skrive inn hvilke sider som skal gjelde? Hvis ikke, skulle man jo anta at hovedsiden ble rammet...

(det funket faktisk på hovdsiden i starten, men ikke nå lengre.. har installert begge plugins nå..)
 

zapotek

Medlem
Dette kan du gjøre enkelt uten plugins (alltid en god ide å begrense antallet plugins du bruker).

Lag deg ei fil du kaller .maintenance (denne lastes opp i samme mappe som wordpressinstallasjonen din ligger), og legg inn følgende:

<?php
function is_user_logged_in() {
$loggedin = false;
foreach ( (array) $_COOKIE as $cookie => $value ) {
if ( stristr($cookie, 'wordpress_logged_in_') )
$loggedin = true;
}
return $loggedin;
}
if ( ! stristr($_SERVER['REQUEST_URI'], '/wp-admin') && ! stristr($_SERVER['REQUEST_URI'], '/wp-login.php') && ! is_user_logged_in() )
$upgrading = time();
?>


Lag enda ei fil, denne kaller du maintenance.php (denne klaskes opp i mappa "wp-content"), og skal inneholde dette:

<?php
$protocol = $_SERVER["SERVER_PROTOCOL"];
if ( 'HTTP/1.1' != $protocol && 'HTTP/1.0' != $protocol )
$protocol = 'HTTP/1.0';
header( "$protocol 503 Service Unavailable", true, 503 );
header( 'Content-Type: text/html; charset=utf-8' );
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Nettstedet er nede for vedlikehold</title>

</head>
<body>
<h1>Nettstedet er nede for vedlikehold.</h1>
<p>Hold ut, hold ut! Vi er snart toback!</p>

</body>
</html>
<?php die(); ?>


Logg deg inn via adminpanelet. Last deretter opp de to filene, og nyt gleden av å være den eneste som kan se hva som foregår.

Når du ønsker at alle skal kunne se siden din igjen, sletter du bare .maintenance-filen (den andre kan da la fortsatt ligge på serveren).
 
Enig, ønsker også å begrense antall plugins, men er blank på koding å skjønte lite og ingenting av det du skrev.

Hvorfor er det ikke en eller annen standard funksjon i admin panel der man bare kan hake av eller noe?
 
Jeg skal ha 1 side operativt, slik at jeg fortsatt kan bruke denne i salgsøyemed, mens resten av siden skal være maintance.. Ser ikke hvor vanskelig det kan være å tilrettelegge for dette i en plugin? Når man klarer å tilrettelegge med felt der man kan taste inn IP adresser som fortsatt skal kunne se siden (selv om den er i maintance mode) så burde det jo være greit å ha felt for undersider som ikke skal være berørt av maintance mode?
 
Topp