Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hvordan kan jeg best bruke kunde databasen?

OLE OLSEN

New Member
Jeg driver en liten forretning hvor vi kjører varer til kundene våre hver dag. jeg har nå opparbeidet en solid kunde database. Tenker DIRECT MAIL og annonser blir for dyrt.
hvordan kan jeg best utnytte min kunde database til å sende kundene mine spesielle tilbud på sms de dagene det er litt stille?

Jeg TENKER OGSÅ Å utvide denne denne databasen. I hvilken GRATIS program vil det være best å lagre disse kundene med tanke på å sende sms er senere? er det bra alternativ å sende disse sms er fra en mobil?

på for hånd takk.
 

Johan

Medlem
Prøv Mail Chip, der kan du sende max 12000 nyhetsbrev til max 2000 abonnenter pr mnd. Skal du sende mer eller til fler koster det litt pr mnd.
En gang i tiden hadde jeg Netcom abonnement og kunne sende SMSer vi deres webside. Det fungerte meget bra.
 

OLE OLSEN

New Member
takk
hva med den juridiske biten? er det lov å sende sms til folk folk flest? trenger man dres samtykke?
tenkte å sende en gang i uken.

jeg har også netcom med 2000 sms gratis

men hvordan skal jeg få databasen til mobiltelefonen for å sende videre?
jeg er ikke så flink med den tekniske siden.
 

Hakasu

Medlem
takk
hva med den juridiske biten? er det lov å sende sms til folk folk flest? trenger man dres samtykke?
tenkte å sende en gang i uken.

jeg har også netcom med 2000 sms gratis

men hvordan skal jeg få databasen til mobiltelefonen for å sende videre?
jeg er ikke så flink med den tekniske siden.

Ja, men trenger et samtykke for å ha lov til å sende ut SMS til folk. Er ikke rent sjeldent at folk blir dømt til å betale store bøter for å sende ut ulovlig SMS. Men jeg er ikke 100 % sikker på hvordan reglene er hvis de allerede er kunder hos deg, da det kan hende det er egne regler for det.
 

ThomasT

Medlem
Følg rådet til Johan, og bruk mailchimp.com Genialt enkelt og bra.
Gratis som nevnt også til 2000 abo.

Bruker mailchimp selv, og anbefaler det på det sterkeste. Sende SMS en gang i uken ville jeg ikke gjort tror jeg...sms en gang i uken fra ett sted.. da det er flere og flere som sender sms reklame. kan bli masete....synes jeg da.
 

OLE OLSEN

New Member
Følg rådet til Johan, og bruk mailchimp.com Genialt enkelt og bra.
Gratis som nevnt også til 2000 abo.
=====
hva hvis jeg ønsker å sende til flere enn 2000? altså ca 6000?


Bruker mailchimp selv, og anbefaler det på det sterkeste. Sende SMS en gang i uken ville jeg ikke gjort tror jeg...sms en gang i uken fra ett sted.. da det er flere og flere som sender sms reklame. kan bli masete....synes jeg da.
=======
kan absolutt være enig i at en gang i uka kan bli for mye. kanskje hver 14. eller 21. dag?
hva synes du om sms som markedføring? får du response?

utgangspunktet mitt er: dfe pengene jeg sparer på designe, trykke og sende DM, kan heller jeg til kundene i form av lavere priser.

ps vet du hva slags fil til kundedatabase man trenger for å komme i gang?
 
Topp