Hvordan komme høyt opp på Google ?

En tråd i 'Søkemotoroptimalisering (SEO)' startet av Tilfeldignavn, 7 Feb 2013.

1. Tilfeldignavn Medlem

Hei,

Driver en nettbutikk, og lurer i denne forbindelse hvordan man kommer høyt opp på google.no ?

2. adeneo

adeneo Medlem

Hvis du finner ut av det, så send meg en gjerne PM.

3. zapotek

zapotek Medlem

Lag Norges beste nettbutikk.

4. bristol

bristol Medlem

Få mange til å linke til nettbutikken din fra relevante sider.
    Lag en eller flere blogger, som omtaler produktene dine.
    Spons relevante bloggere med produkter som de skriver om, og linker til produktet i nettbutikken.
    Lag produkt video. Legg dem på youtube med link til varene i nettbutikken.
    Ha et relevant domene navn.
    Ha bra/unikt innhold.

Mange vil muligens være uenige med meg.....
    Dette er i alle fall mine tips.

5. Finanssans

Finanssans Medlem

6. metallian

metallian Medlem

Spm ditt favner så vidt at det er helt umulig å svare noenlunde kortfattet. Det du skal lære deg er SEO, som handler om optimalisering av nettsiden for å havne høyt på søkeresultater. Du finner mye info på bloggen til dette forumet

7. adeneo

adeneo Medlem

Jeg tror at det beste er å lære litt mer om hvordan Google virker!

Google bruker faktisk duer til å svare på alle søkene som gjøres, og gir nettsider noe som kalles PigeonRank. Hvis man klarer å manipulere disse duene vil man selvfølgelig komme høyere opp i resultatene, men mange har prøvd og feilet, og jeg ville begynt med å lese litt mer om teknologien hos Google:

Google Technology

8. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Det enkleste er http://adwords.google.com.

9. timepoint

timepoint Medlem

Rangere høyere på Google.

Som tidligere sagt er Adwords og andre klikksystemer en kjapp vei til toppen.
    Men å komme høyt oppe på den vanlige trefflista er viktig for nettbutikker, så søk litt rundt om SEO.

Sjekk gjerne mine 50 tips til mer trafikk, selv om noe begynner å bli Old School...
    Timepoint's 52 gratis tips til økt trafikk til din nettside | Timepoint.no

10. Tony J

Tony J Alle skal få

Registrer Google+ Side! Google ønsker å konkurrere opp mot Facebook. Da prøver de selfølgelig å bruke SEO som en gulrot for de mange millioner nettsider som satser på nettopp SEO. Det er flere blogger om dette. Det er nettopp bare å : google! :)

11. OldHP Medlem

Se hvilken sider som rangerer høyt. Få link fra de. Bruk lignende taktikk som de sidene har. Katalog registrering er ikke lenger ansett som bra hos google - har fått hørt det fra en samtidig som jeg har bekreftet det ved mangel på pr oppdatering selv om noen av sidene er blitt registrert hos utallige med kataloger. Verden liker problemer og løgner, så det kan være en grunnstein for å skrive artikler.

12. Stormen Medlem

Flere lenker til nettsiden din (autoritet) + mer innhold (relevans).

Del denne siden