Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan konvertere bedre?

Per

Medlem
Du har jo ikke det store utvalget i den nettbutikken da Tonny. Og det du har, er vel stort sett alle andre i bransjen også har. Så spørsmålet blir jo da hvorfor jeg skal handle hos deg ?
 

Per

Medlem
Hvordan vet du at du har det de vil ha? Tror vel kanskje at spionutstyr er i utgangspunktet noe som pirrer nysgjerrigheten først og fremst(kikkeren i oss vet du), og da kan man jo se på hva konkurrentene har til salgs også. Kanskje ikke så aktuelt å gå tilbake til en side med veldig lite utvalg etterpå. Men hva vet jeg.
 

mindcrime

Medlem
En litt "merkelig" ting jeg har opplevd endel ganger er at kundene ønsker et stort utvalg varer som de kan se på, uansett om de umiddelbart finner varen de faktisk skal ha blant de få du har.
Med 5 produkter minner det veldig om en "gutterom butikk" og kanskje ikke så veldig seriøst?
Det hjelper jo heller ikke at det er copyright kredittkortene.com.... og anbefalingene fra forbrukerrådet mht. plassering av kontaktinfo og org nummer lett synlig er ikke fulgt... I siste nyhetsbrevet fra Telenor sto det fks. anbefalt å styre klar av de nettbutikkene som har et kontaktskjema man fyller ut som eneste kontaktmåte (ja da, ser du har en post adresse, men sende brev... seriously?) Og jeg fant en e-post adresse i betingelsene.. men LETT tilgjengelig?

Det var noe...
Så kan du jo fortelle meg hvorfor jeg skal handle hos deg?
Hvorfor ikke hos fks. spyshop?
Har du lavere priser? Raskere leveringer (Har du i det hele tatt varen på lager?)? Bedre kompetanse? Bedre garantier?

Så med tre ord: Vareutvalg - seriøsitet - Hvorfor?

Slik jeg ser det gir du egentlig ikke kunden noen grunn til å faktisk handle hos deg.
 

zapotek

Medlem
Raskere leveringer (Har du i det hele tatt varen på lager?)?

Tror sistnevnte taler er inne på noe vesentlig her. Tror det er fort gjort at kunden utsetter handlingen (eller *grøss* - går til konkurrenten), om vedkommende ikke vet om varen er på lager.
 

YngveB

Medlem
Ville fjernet left bar. Kjørt produkter med minimal tekst på forside. Begrense menyene i topplinje. Skift farge på kjøp knapp. Kasse funksjonen bør kanskje gjøres annerledes?
Hurtigkasse/1step checkout.

my 2 cent
 

spikre

peterhamre.no
På produktnivå
- Flere bilder
- Tydelig kjøpsknapp
- Vis vareprisen. Spesifisert at den er inkl mva.
- Vis fraktprisen.
- Vis om varen er på lager eller ikke.
- Ikke ha "antall-felt" når du ikke har andre attributter. Det kan justeres i kassa...

Site
- Flytt menyen fra venstre til høyre side.
- Er det nødvendig å vise at handlekurven er tom? Kan ikke heller selve den rubrikken fjernes?
 

hvaer

Medlem
Leverandør av Spionutstyr har vært oppe en liten stund nå og får bra med besøk fra Adwords ved søk på div. spionsaker. Men det går ikke veldig bra med salget. Noen tips til hvordan jeg kan få opp antall salg?

Det største problemet ditt må være layouten. Det føles ikke som man er i en nettbutikk, og jeg ville aldri handlet der av den grunn. At fargene er usedvanlig dårlig valgt er ett annet problem. Svart/Mørk grå blir veldig dystert og trigger absolutt ikke kjøp.

Sikkerhetsprodukt .no derimot oser seriøsitet. Du vil aldri kunne konkurrere mot de, med den siden du har i dag.

Så mitt tips er:
1. Forkast siden slik den er i dag, og introduser en nettbutikk som ser ut som en nettbutikk, med farger som innbyr til opphold på siden.
 
Det største problemet ditt må være layouten. Det føles ikke som man er i en nettbutikk, og jeg ville aldri handlet der av den grunn. At fargene er usedvanlig dårlig valgt er ett annet problem. Svart/Mørk grå blir veldig dystert og trigger absolutt ikke kjøp.

Sikkerhetsprodukt .no derimot oser seriøsitet. Du vil aldri kunne konkurrere mot de, med den siden du har i dag.

Så mitt tips er:
1. Forkast siden slik den er i dag, og introduser en nettbutikk som ser ut som en nettbutikk, med farger som innbyr til opphold på siden.

Kunne ikke sagt det bedre, man får en følelse av en veldig "flat" side, produktene synes ikke, og man får en litt følelse av en billig nettbutikk pga layout
 

spikre

peterhamre.no
Kunne ikke sagt det bedre, man får en følelse av en veldig "flat" side, produktene synes ikke, og man får en litt følelse av en billig nettbutikk pga layout

Tonny har byttet layout, etter kommentarer som du nå kommenterer, ble skrevet. Den nye stilen er en komplett-inspirert versjon. Etter min mening mye bedre enn den som var, men fremdeles bærer den preg av å være lite innovativ - og spionutstyr er jo ganske innovativt og moderne (!?)
 

xdex

Medlem
"Første" jeg la merke til, er at det ikke er noen betalings opplysninger i bunnen av siden, jeg vet ikke om jeg er den eneste som legger merke til slike ting, men for meg blir dette mye mer seriøst om det står "visa/mastercard/paypal/osv" - de fleste opplyser om dette i bunnen av siden.

Eksempel,

netshop.no psdata.no siba.no

savner også noe som fremhever "bestselgere" eller lignende (nye produkter?) ... where is the big-ass-slider-show on the frontpage? ellers har jo de andre nevnt en hel masse :)
 
Topp