Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan Låse Av En Side For Kun Betalte Brukere?

i-net

Medlem
Skal sette opp betaling (Med Paypal) for en side (på et domene) som jeg vil at kun betalte medlemmer skal få tilgang til. Er dette mulig ? Jeg vet jo egentlig at det er mulig..., men vet ikke hvordan man gjør det kan man si.

Det må altså fungere slik at dersom betalte medlemmer gir linken til medlemssiden til andre f.eks.: domene.com/medlemsside.html
vil ikke andre altså få tilgang til denne siden uten å betale for det...

Setter stor pris på all hjelp :cool:
 

selbekk

Medlem
Først av alt, har du et slags medlemssystem? Bruker du en teknologi som f.eks. PHP eller koder du kun i HTML?
 

i-net

Medlem
Neidu, har nok ikke et medlemssystem. Jeg bruker wordress, men tenkte å bare lage medlemssiden i HTML på domene.com/medlemsside , og det er bare denne siden jeg ønsker å låse.

Nå finnes det noen wordpres membership plugins ser jeg i Google.. men det blir bare skikkelig Overkill føler jeg og håpet det fantes enklere løsninger..

Altså kunder blir sendt fra paypal betaling til domene.com/medlemsside.html , det burde vel være mulig at disse kun kan se denne siden?

For min bruk trenger det ikke å være avanserte løsninger for å holde andre utenfor, bare noe enkelt.

Så litt på denne Secure Digital Downloads | Learn how to properly secure Digital Downloads to prevent theft and indexing by search engines og lurer på om det f.eks. hadde vært noe, men ikke sett nøye nok på det ennå, så vet ikke.
 

picxx

Well-Known Member
Bruker du wordpress og bare trenger en content locker uten alle slags mulige bjeller og fløyter som medlemsstyring kommer med kan vel WPLockZ [<--aff.] kanskje være det du er på utkikk etter?
Du kan sette inn opp til 4 "valg" for hvordan brukeren skal åpne innholdet.
Dette kan jo være en betalingslink til paypal, eller du kan også f.eks. sette inn CPA kampanjer som gir deg det samme beløpet som det de skal betale hos paypal.
Du kan også få den samme funksjonen ved å skrive deg opp hos CPALead [<--aff.], men da vil selvsagt cpalead også ta noe av overskuddet hvis du velger en paypal løsning.

Du kan selv bestemme for hvor langt tidsrom innholdet skal låses opp for.

Har ikke testet den WPLockZ saken selv, så hvis dette ble feil kan sikkert øverste del av innlegget slettes.
 

hansson

Langveisfarende
Den aller enkleste metoden er vel å sende de som har betalt med paypal til en "hemmelig" side med url-en og passordet til betalingsinnholdet, som du legger på en vanlig wordpress-side med passordbeskyttelse? Så lenge du lager den første url-en litt lang og komplisert og ikke har noen lenker inn der blir den vel ikke funnet av verken nysgjerrige eller google (eller du kan legge den som vanlig html i en egen mappe på serveren og la .htaccess styre at ingen søkemotorer skal lese den).

Mulig Paypal har en enkel måte å sette opp en melding fra deg i bekreftelsmailen til betaleren etter et kjøp, da kan du jo oppgi passord og lenke der. Har ikke sjekket om det lar seg gjøre.
 

Jannis

Medlem
Den aller enkleste metoden er vel å sende de som har betalt med paypal til en "hemmelig" side med url-en og passordet til betalingsinnholdet, som du legger på en vanlig wordpress-side med passordbeskyttelse? Så lenge du lager den første url-en litt lang og komplisert og ikke har noen lenker inn der blir den vel ikke funnet av verken nysgjerrige eller google (eller du kan legge den som vanlig html i en egen mappe på serveren og la .htaccess styre at ingen søkemotorer skal lese den).

Mulig Paypal har en enkel måte å sette opp en melding fra deg i bekreftelsmailen til betaleren etter et kjøp, da kan du jo oppgi passord og lenke der. Har ikke sjekket om det lar seg gjøre.

Da kan jo jeg spleise med 20 personer for å komme inn, for så å spre linken til alle vi kjenner...
 

hansson

Langveisfarende
Det kan du jo gjøre uansett. Det er bare å selge videre passord osv. til brukerkontoen din som beskytter innholdet. Det greier du neppe å sikre deg mot selv om du bruker Amember el.l.

**** EDIT ***

Leste første innlegg i tråden litt dårlig. Ser omsider nå at han spør etter nettopp noe som kan sperre mot deling av lenka. Så svarene mine er helt på bærtur...
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Det kan du jo gjøre uansett. Det er bare å selge videre passord osv. til brukerkontoen din som beskytter innholdet. Det greier du neppe å sikre deg mot selv om du bruker Amember el.l.

Litt OT kanskje men skal man sikre seg helt mot spredning av innlogg og/eller deling av innhold bør man nok heller gå til skrittet å invistere i strongbox. Jeg vet ihvertfall ikke om annet som kan holde.

Nå er vel dette med spredning litt paranoia spør du meg.
Alle snakker lissom om å gjøre det, men i realiteten blir det ekstremt lite gjort, ihvertfall etter egen erfaring.
 

SolidHost

Medlem
Nå er det mange år siden jeg brukte amember til noe, men jeg synes å huske at den har funksjonalitet som skal hindre deling av brukernavn og passord.
 

picxx

Well-Known Member
er vel ikke værre enn å sjekke om det er fler enn én ip som bruker samme passord/brukernavn innenfor et eller annet tidsrom, høres ut som en ganske basic funksjon for denne typen software egentlig...

Jeg har fått dynamisk IP fra min ISP.
Får passe på å laste ned fort som f... :)
 

Nutz

Med lem
Gutta boy's kan bruke samme proxy-server for å omgå dette, dersom IP skal være sikkerheten.
 
Topp