Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lanserer du en ny nettside eller artikkel?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg regnet med de all fleste submitter til en rekke kataloger når dem lanserer en ny nettside, og kanskje lenker dem opp fra sine andre nettsider. Men hva mer gjør du?

- Submitter til kudos og de andre soscial bookmarking sidene?
- Forum signaturer?

Hva mer gjør du for å få gratis innlenker til ditt nye nettsted eller artikkel?
 

picxx

Well-Known Member
Personlig lar jeg katalogene vente litt til siden blir mere etablert (om det er en dynamisk side) da jeg har fått avslag til noen kataloger grunnet for lite innhold tidligere.

Ellers har du jo norske, svenske og danske tubesites, gjestebøker, kommentarfelt for artikler, kommentarer på blogger etc.
Jeg tror også man ikke nødvendigvis kun trenger å reklamere på norske sider, selv om siden din er norsk. Selv om ikke svensker og dansker er veldig glad i det norske språk vil det alltids generere noen klikk å submitte på disse sb sidene også.
En kan også kjøre siden en omgang i onlywire.
 

Gomlers

Member
Ja, jeg fant ut det etterhvert jeg også.. Men tror ikke onlywire var helt oppe og gikk når jeg prøvde i stad.. Men er igang jeg også så smått.

Det måtte jo bare komme..

Side 1 = bra
Side 2 = bedre
Side 3 = enda bedre
Side 4 = best
Side 5 = Samle hele bunten og tjen penger du også.

Jeg sjekka forresten på wordlist hvor mange ord som slutte på .us.
Fant noen hundre, kanskje tusen stykker.. Jeg tenkte jeg skulle starte
del.icio.us på nytt i form av fa.bulo.us, men av de 50 jeg sjekka, så
var 50 registrert, så da gav jeg opp.. ;)
 

sKrud

Meget sliten student
Det måtte jo bare komme..

Side 1 = bra
Side 2 = bedre
Side 3 = enda bedre
Side 4 = best
Side 5 = Samle hele bunten og tjen penger du også.

Hva mener du med dette?

Har brukt Onlywire en god stund nå.. Men den kan til tider vær noe ustabil...:/

Er det forresten noen andre som vet tjeneste som ligner på Onlywire og som er gratis..?
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Hva mener du med dette?

Har brukt Onlywire en god stund nå.. Men den kan til tider vær noe ustabil...:/

Er det forresten noen andre som vet tjeneste som ligner på Onlywire og som er gratis..?

Hehe, beklager.. enda en ting som antakelig hørtes bedre ut inni hodet mitt.

Det jeg mente var at:
1. Det kommer en side som slår an... (del.icio.us)
2. Det kommer haugevis av kopier, og de alle håper på å slå an.
3. Det kommer enda flere kopier, og en av disse er faktisk bedre enn den som slo an først.
4. Det kommer noen til.
5. Det kommer en side som samler alle sidene fra punkt 1-4, slik som onlywire har gjort...
 

Gomlers

Member
Disse 100 bloggene, står de på 100 forskjellige domener, eller har du bare oppretta 99 subdomener mot det ene domenet? - Og de 100 bloggene, er de opprettet kun til bruk for svada-sider sånn at det eneste formålet de har er å linke til de sidene du vil skal få trafikk?

Tekstene du skriver på dem, er de noe som helst gjennomtenkte, eller er de satt sammen av en eller annen generator?

Hadde tenkt å prøve ut denne metoden skjønner du. Kunne vært fint med litt tips fra en som
vet hva som må gjøres, og hvordan det bør gjøres :)
 

picxx

Well-Known Member
Om en skal ha feeder blogger er det vel best, og enklest, å bruke gratistjenester som blogger eller vgblogg. Om du lenker hele netteverket sammen ved hjelp av a-b-c linking vil det etterhvert bli ganske så heftig å få utlenker fra et slikt nettverk.

Det finnes også program som både automatisk legger inn innlegg på slike blogger og som submitter dem til sb sider.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Programmer finner du massevis av ja, men ikke som er rettet mot det norske markedet!

Og en annen ting jeg har lurt litt på selv er hvordan man holder inneholdet en smule seriøst, og ikke får bloggene markert som spam med en gang?
 

picxx

Well-Known Member
Programmer finner du massevis av ja, men ikke som er rettet mot det norske markedet!

Og en annen ting jeg har lurt litt på selv er hvordan man holder inneholdet en smule seriøst, og ikke får bloggene markert som spam med en gang?

De fleste "mindre" sider bruker vel gpl script, og da spiller det jo ikke noen rolle om teksten er engelsk eller norsk.
Så en på netpond som nettopp hadde skaffet seg et program som autosubmitter til sb sites nå. Om det er av interesse kan jeg høre om hvilket program det var?

Å ikke få bloggene markert som spam betyr jo at du må ha innhold som faktisk betyr noe, og ikke bare poster fullstappet med nøkkelord. En blog blir ikke markert som spam bare fordi om man kun bruker duplikatinnhold.
Jeg har selv en hel haug med blogger som bruker duplikatinnhold med PR1 til PR4.
Hvordan lenebyggingen er lagt opp betyr også en god del (det er vel det aller viktigste).
 

Tonny Kluften

Administrator
Disse 100 bloggene, står de på 100 forskjellige domener, eller har du bare oppretta 99 subdomener mot det ene domenet? - Og de 100 bloggene, er de opprettet kun til bruk for svada-sider sånn at det eneste formålet de har er å linke til de sidene du vil skal få trafikk?

Tekstene du skriver på dem, er de noe som helst gjennomtenkte, eller er de satt sammen av en eller annen generator?

Hadde tenkt å prøve ut denne metoden skjønner du. Kunne vært fint med litt tips fra en som
vet hva som må gjøres, og hvordan det bør gjøres :)

- 100 forskj. domener ja.
- Og det er svada sider med manuelt generert svadatekst, svadateksten er relatert til linkene.
- Ingen blogger er like, jeg poster hver artikkel kun på 10-20 tilfeldige blogger i tilfeldige kategorier.
- Hver blogg har ca. 15 kategorier.
- Bloggene er ikke linket sammen.
- Bloggene er på rundt 10 forskj IP adresser.
 
Topp