Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan laste ned en folder med mer enn 2000 filer?

Ståle

Medlem
Da har jeg kommet til en liten plage ved Hostgator. Når jeg er inne på en folder med flere tusen filer, så vises kun 2000 filer. Dermed er det helt umulig å få lastet ned alle filene. Via file manager i cpanel får jeg opp alle filene, men ingen mulighet til å laste ned mappen.

Noen her inne som har en løsning på dette? Skal igrunn bare flytte denne mappen til et annet sted på denne samme serveren, men hver gang jeg prøver å gjøre dette igjennom file manager så flytter den ikke alle filene.

(Det er snakk om ca 4000 filer hvor hver fil er ca 1mb)
 

Ståle

Medlem
Har tilgang, men aldri benyttet shell tidligere, så forstod ikke så mye. Har du en kjapp forklaring så tar jeg den gjerne, men driver å søker etter det as we speak. :)
 

SolidHost

Medlem
Hvorfor ikke bare velge alle filene i cPanels filemanager og velg "Compress" fra menyen? Så lenge du har nok plass, så vil du få alle filene pakket i en enkel fil som du kan laste ned.

Dersom du har shelltilgang kan du gå til den aktuelle mappen og skrive;
tar -cf filnavn.tar *.*

Bare et lite PS: Det er ikke noe feil med din FTP klient, så det er ikke vits i å lete etter en FTP klient som "støtter over xxxx filer". Standardoppsettet for de fleste FTP servere er å vise bare de første 2000 filene. Dette kan evt. forandres av server administrator, men jeg tviler på at de gjør dette for deg dersom du er på en delt konto og deler serveren med mange andre brukere.
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Hvorfor ikke bare velge alle filene i cPanels filemanager og velg "Compress" fra menyen? Så lenge du har nok plass, så vil du få alle filene pakket i en enkel fil som du kan laste ned.

Det hadde jo vært en kjempeløsning, men jeg finner ikke "compress" linken i filemanager. Uansett, tror jeg skal klare å løse dette uten å laste ned filene, men hadde jo vært greit å fått en løsning på dette til en annen gang.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Om du har shell tilgang kan du pakke sammen filenherfra, for så å laste de ned.

Eksempel :

Skal pakke med /domain/public_html/mange_filer_her/

Stå i /

Skriv
tar -zcvf zipfil.tar.gz /domain/public_html/mange_filer_her/

Last så ned filen til din pc og pakk den opp med f.eks winzip.
 

SolidHost

Medlem
Vel, jeg kan ikke uttale meg om hvilken versjon av cPanel HostGator kjører eller om de har fjernet denne muligheten (veldig vanlig på servere med mange klienter), men her har du en screen fra vårt cPanel oppsett med Compress uthevet.



Ellers så kan du selvølgelig også, som Knut nevner ovenfor her, bare generere en backup og laste denne ned og pakke den ut. Den vil inneholde alle filene dine.

Thomas
 
Sist redigert:

Ståle

Medlem
Det bildet ligner ikke på den file manager jeg har i det hele tatt. Mest sannsynlig så er det en eldre versjon.

Edit: Har følgende: cPanel Build 11.23.6-STABLE 27698
 

Ståle

Medlem
Jeg har to hostgatorkontoer og begge har Compress. Begge ser ut som Solighost sitt bilde. cPanel er 11.23.6-STABLE

Vel, sikkert bare snakk om forskjellig theme da. Men rart at jeg ikke skal klare å finne denne funksjonen.
 

Ståle

Medlem
Sikker på at du har klikket på "file manager" i cpanel, og ikke "legacy file manager"?

Ja.

attachment.php


Når jeg klikker på den blir jeg sendt til:
frontend/x/files/index.html

Som ser slik ut:
attachment.php
 

Vedlegg

  • file-manager.gif
    file-manager.gif
    12,3 KB · Sett: 23
  • filemanager3.gif
    filemanager3.gif
    4,5 KB · Sett: 21
Topp