Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan legge opp første møte med kunde?

Letitbe

Medlem
Hei,
jeg skal i møte med et mellomstort/lite firma som skal ha seg webside. Det eneste de har er et domenenavn. De har hverken logo eller grafisk profil.

Hvordan går dere frem på første møte? Hvordan legger dere opp møtet?

På forhånd takk for svar!
 

Ole Avranden

utvandret
Introduksjon
Få en forståelse av hva kunden ønsker og trenger (ofte et sprik der)
Klargjøre hvorvidt dette er et oppdrag du kan ta på deg, og hva du eventuelt må bruke underleverandører til
Gi en kort brief av din prosess videre (tilbud, aksept, skisser, demoversjon, endringer, full versjon, launch, hvor eventuelle milepæler skal plasseres osv)
Ikke gi pris i løpet av møtet, men send skriftlig tilbud umiddelbart etter møtet.
Takk og farvel, så tilbake til kontoret og finne frem kalkulatoren...

Lykke til :)
 

Letitbe

Medlem
Jeg får sikkert spørsmål om "Hva vil dette koste?" .. De ønsker kanskje en ca-pris under møtet..?
Hvordan håndterer dere slike spørsmål?
 

Ole Avranden

utvandret
Bare be om forståelse for at du gjerne vil regne på prisen. Og understrek at "Dere har tilbudet senest klokken ...".
Jeg har aldri møtt en kunde som ikke har godtatt det.
 

YngveB

Medlem
La kunden fortelle alt om sin virksomhet. Pro's , con's.
En kunde er en kunde, om de er store eller små. Deres behov er det som betyr noe. Solen går rundt kunden.
Lag liste på hva de MÅ/bør ha, hva de ønsker å ha, hva de kunne tenkt seg å ha. Skisser så priser deretter. Men først og fremst vær sikker på du kan dekke behovet. Du blir fort avkledd om dette ikke er under kontroll. Lykke til!
 
Topp