Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan lese filer laget med programmet Toolbook

Steve Cash

Medlem
Jeg har lastet ned en gammel delekatalog fra nettet som etter hva jeg har funnet ut er laget med et program som heter Toolbook fra SumTotal systems. Dette er visstnok et program for e-læring. Det følger også med en exe-fil som antakelig skal installere et leseprogram, men programmet vil ikke kjøre i Windows 7.

Før jeg lager en virtuell maskin med Windows XP og prøver den spør jeg om det er noen som vet om et lovlig gratisprogram som kan lese slike filer. (Pakka består av en fil med ext .asu som inneholder definisjonene samt selve datafilen. Pluss leseprogrammet som ikke virker.

Et naturlig spørsmål er sikkert hvorfor jeg ikke henvender meg til produseten som har delekatatlogen liggende på sin webside og spør om en oppdatert manual. Det får bli neste steg, firmaet er italiensk, jeg kan ikke italiensk, jeg vet ikke om de kan engelsk, jeg vet heller ikke om de gidder å svare på en e-post fra en fyr i et lite land langt mot nord som ikke engang er kunde, men som bare skal hjelpe en kamerat med å finne spesifikasjoner på en gammel, utgått modell han har fått tak i.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Ja, denne har jeg sett, det var der jeg fant ut at fila etter alt å dømme er laget i Toolbook, men poenget er at dette er et kjøpeprogram. En kan laste ned en demoversjon mot å oppgi e-postadresse og andre personalia, og blir selvfølgelig mailbombet etterpå. Det er grunnen til at jeg leter etter et freeware-program som kan lese fila.
 

Steve Cash

Medlem
Saken er løst, jeg fant igjen en gammel laptop med Windows XP som kjører leseprogrammet.

Administrator/moderator kan gjerne låse tråden.
 

xdex

Medlem
Ja, denne har jeg sett, det var der jeg fant ut at fila etter alt å dømme er laget i Toolbook, men poenget er at dette er et kjøpeprogram. En kan laste ned en demoversjon mot å oppgi e-postadresse og andre personalia, og blir selvfølgelig mailbombet etterpå. Det er grunnen til at jeg leter etter et freeware-program som kan lese fila.

Mailbombet? Hvilken verden er det du lever i? Vi er i 2015 nå, slike e-post problemer er det slutt på.

http://maildrop.cc/
 
Topp