Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan målrette annonser på Facebook?

Dag Frogner

Supermedlem
Spørsmålet er kanskje litt dumt, for jeg vet jo hvordan jeg gjør dette, jeg får det bare ikke til slik jeg vil.

Har kjørt en kampanje for foto-delen av firmaet mitt en liten stund, men får ikke målrettet slik jeg vil. Har satt opp at jeg kun vil at folk over 18 år, fra byen min og noen mil på utsiden skal se annonsen.

Men nå sniker det seg automatisk med at det kun er venner av de som allerede liker siden min som skal se dette.

Det gjør at denne annonsen går ut til 55.000 personer. Hvis jeg klikker bort fotosiden min i denne rubrikken, slik at annonsen også går ut til de som ikke kjenner noen som liker siden fra før, går tallet på potensielle "likere" opp til 185.000. Problemet er bare at når jeg da lagrer annonsen og går tilbake etterpå, har fotosiden min kommet med igjen.

Se på dette bildet så ser dere:

http://bildr.no/image/1350920.jpeg

En annen ting jeg stusser på er denne teksten som står i annonseadministrasjonen:

Denne sponsede hendelsen er rettet mot 20 brukere:

- som bor i landet: Norge
- som bor innenfor en 80 på kilometer fra Porsgrunn 18 år og eldre
- venner som likte siden Frogner Foto, venner som likte et innlegg av Frogner Foto på vedkommendes vegg, venner som kommenterte på et innlegg av Frogner Foto på vedkommendes vegg eller venner som allerede har en tilknytning til Frogner Foto
Det er ikke veldig mye futt i denne annonseringen, selvom jeg har budsjett på 3000,- og optimalisert for mest mulig aktivitet.

Jeg vil jo at flest mulig skal se dette, samtidig er det viktig at det er folk som bor i nærheten og som er over en viss alder, slik at det faktisk er mulig å få noen kunder fra dette og ikke bare "likes".

Noen tips?
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Jeg hadde også problemer med å skjønne ordlyden i annonse-administrasjonen, og det hjalp ikke at ordlyden på oversikten etter at annonsene var kjørt i gang ble annerledes enn det jeg trodde jeg hadde valgt da jeg startet opplegget. Men hos meg var det desidert best respons på de annonsevariantene som kun viste til venner av folk som likte siden fra før. Det var langt over dobbel klikkrate på disse i forhold til mer tilfeldig målretting. Noe mer detaljert svar på det du spør om har jeg dessverre ikke.
 
Topp