Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan markedsføre matleveringstjeneste

MN2010

Medlem
Jeg tenkte å bruke litt crowdsourcing. =)

Jeg er markedssjef og medeier i selskapet Matfryd. / matfryd.no

Matfryd er en tjeneste som leverer deg råvarene og matoppskriftene for 5 dager (1 uke) eller 3 dager rett hjem på døren din. Vi leverer i Bergen, og nå fra midten av januar i Stavanger og Oslo-området også.

Hovedmålgruppen er barnefamilier, med mor 25-40 som beslutningtaker. Også par.

Det jeg trenger deres hjelp til er gode ideer for vår markedsføring:
- Vi er på sosiale medier, vi er på kataloger.
- Vi bruker facebook og adwords ppc.

Er det noen vi burde samarbeide med? Noe lønnsomme aktiviteter? Markedsføringsmetoder?

Jeg takker for alle tips og ideer med gode rabatter
(Er innslaget veldig bra skal du få en/flere uker med gratis mat.)

mvh. Roy
 

ChrisE

Medlem
Hei Roy.

Mitt tips til deg ville vært å få navnet ut på diverse forum som er rettet mot denne målgruppen. Gjerne hør med de som driver forumet om å få tilatelse til å skrive en tråd om firmaet(de fleste er faktisk mer medgjørlig enn man skulle tro) eller betal for annonseplass.

Spør om kan få lov til å henge opp en liten plakat utenfor barnehager. Jeg tror også det kunne vært mulig å få god respons ved å levere reklame i posten rundt omkring. Det er ofte mødrene som henter og sorterer posten.

Jeg vet ikke om dette hjelper, men det viktigste er å få ut ordet. Kvinner i denne alderen "snakker", så hvis de er fornøyd så tror jeg dine kunder kan bli din beste markedsføringskanal.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Siden du nevnte Stavanger området: ta kontakt med infoservice.no og lag noen visittkort med rabattkode på. Han distribuerer disse ut til forskjellige dagligvarebutikker bl.a. Litt tricky siden du driver direkte konkurranse, men mulig det går/fungerer.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Skal du virkelig lykkes i et så stort område som Oslo er nok det viktigste å få dette ut i media. Samt diverse blogger.

Artikkelmarkedsføring og pressemeldinger ville jeg satt stort fokus på.

Videre er nyhetsbrev en bra ting. Lag en konkurranse hvor man kan vinne 6 eller 12 måneder med gratis mat eksempelvis.
 

OldHP

Medlem
Hmm

Hva med handikappede & eldre mennesker som ikke har mulighet til å hente maten selv på butikken og som finner det mer problematisk enn andre? Edit: Eller er kanskje ikke helt slik det fungerer..
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Stusser litt på målgruppen (men dette har dere sikkert gjort markedsundersøkelser på) siden jeg tror dette passer ypperlig for menn, og gjerne kanskje enslige menn. Jeg ser for meg sånne stressa eiendomsmeglere med dårlig tid, som aldri rekker å handle annet enn på burger king liksom. Men dette har dere sikkert undersøkt?

Anyway, det burde gå an å få redaksjonell omtale i avisene for dere. Finn en god vinkling, type "matfryd reddet ekteskapet" og ta kontakt med journalister i Oslo-avisene. Redaksjonell omtale er gratis, men også myyyyyyyyyyyyyye mer effektivt enn alt annet.
 

picxx

Well-Known Member
Hva med handikappede & eldre mennesker som ikke har mulighet til å hente maten selv på butikken og som finner det mer problematisk enn andre? Edit: Eller er kanskje ikke helt slik det fungerer..

Du tenker i riktig bane her holkis :)

Hva med å f.eks. kontakte hendicaplag i området, seniorgrupper og pensjonistgrupper.
Presenter tilbudet dere har og forsøk å få til et samarbeid med disse gruppene.
I mange tilfeller får sikkert mange av disse allerede hjelp med dette fra det offentlige, men kan dere konkurrere på pris (det offentlige er ikke alltid det beste og billigste) og kvalitet får de ihvertfall et alternativ de kan velge om de har gått lei av kneippbrød med gulost og fjordlandretter.
Mange i denne gruppen grier sikkert fint å fikse maten selv også, men synes sikkert det mange ganger er et ork å skulle handle inn.
 

agrimsrud

Medlem
Jeg har utallige ganger gått sulten i butikken uten noen plan på hvilken middag jeg skal lage meg. Hva med å skaffe tillatelse til å sette ut brosjyrer ved inngangen til dagligvarebutikker med "Dagens/Ukens middagstips", og reklame i denne som forteller at "middagstipsene er levert av Matfryd. Få middagstips levert på matfryd.no" eller noe lignende?

Om dere ikke allerede har leveranseavtaler - hva med tillatelse til å reklamere i utvalgte dagligvarebutikker forutsatt at dere kjøper råvarer hos disse?

Et siste forslag jeg har, er å la et par bloggere med god lesermasse og rett målgruppe motta tjenesten gratis en uke mot at de skriver en omtale eller et blogginnlegg om dere og hvordan de opplever tjenesten?

Lykke til!
 

Lasse

Medlem
Finn nettsider som målgruppen din besøker. Hva vil en søke på, hvilke sider havner de på da? Du kan kontakte disse sidene for å høre om du kan kjøpe annonseplass hos dem.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Heh, har faktisk gjort en liten jobb for en av konkurrentene deres...

Vi begynte vel med aktivitetene rundt 1. september, da var de på ca like mange "likes" på facebook som dere, og etter ca en måned var de vel på ca 1700 hvis jeg ikke husker feil. Dette var da en liten og ganske billig konkurranse, trygt innenfor facebooks reglement, med ganske heftig ROI! Ta gjerne kontakt hvis dere er interessert i noe liknende :)
 

Grooo

Medlem
Jobb litt mer med teksten som dere legger inn på firmaers kontaktsider.
Jeg fikk mail fra dere via vårt kontaktfirma i dag, og den sier ingenting om hva dere driver med og fint lite om hva det egentlig er dere vil oss.
Kun ut fra mailadressen kan jeg finne ut hvem/hva dere er
 

Nutz

Med lem
Sånt spør man ikke om Øivind, det vil være uetisk av Atomet å utlevere dette.
 
S

Slettet

Guest
Med en gang jeg besøker hjemmesiden deres er dette litt sånn "ånei en ny matprat…" så når jeg blar litt nedover er det "hmm.. blogg? aner ikke.. kjip side.. x"

Siden forteller alt for lite.. Ditt viktigste våpen mot potensielle kunder som besøker hjemmesiden din er første inntrykket.. Første inntrykket bestemmer hva 70% av folkene på siden gjør.. Vet de ikke hva de er kommet til er sjangsen stor for at de ikke blir om det ikke er noe som umiddelbart fanger oppmerksomheten til at de skal se på siden..

Vi har gjort tilsvarende design, pr, rådgivning for ett lignende firma men enn helt annen målgruppe og helt annet produkt og omsettningen steg med 200%
 
Topp