Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan markedsfører dere ett blogginnlegg?

picxx

Well-Known Member
Nå er vel "ett blogginnlegg" så mye forskjellig da.
Alt fra slurvete og intetsigende ræserinnlegg man skriver på 2 minutter for å kunne slenge inn en link til VG, til velformulerte og gjennomførte avhandlinger nærmest med mere informasjon enn en normal doktoravhandling.

Det jeg snakker om er ett innlegg dere skriver i en blogg dere både har lagt litt jobb i, legger litt jobb i og kommer til å legge litt jobb i. Altså, en slags autoritetsside hvor dere skriver gode poster.

På hvilken måte går dere frem for å markedsføre hvert enekelt innlegg etter at dette er skrevet?

Lar dere det bare ligge, lar wordpress ta seg av pinginga med den lista dere har lagt til og thats it liksom?
Eller er det andre metoder man kan bruke?
Vet jo om bl.a. blogglisten da, men kunne gjerne tenke meg litt mere når jeg først er i gang.

Alle forslg mottaes med takk :)
 

Erlend

Medlem
Har en engelsk blogg som jeg drar en del trafikk fra diverse forum. Som for eksempel Digital Point. Tjener jo litt penger på det også.

Bruker også Facebook til å markedsføre blogginnlegget, ved å poste det på profilen min/Facebooksiden til nettstedet.
 

Zuna

Medlem
Blogglisten
FAcebookgruppen til siden
Om det passer-egen facebookprofil
Diverse forum (når det passer, spammer ikke)

Stort sett det samme som metallian. Pinger også Femelle i ny og ne.Men som oftest legger jeg det bare ut på Facebookgruppen til Zuna. Skulle gjerne hatt flere forslag jeg også! :p
 

picxx

Well-Known Member
Skulle gjerne hatt flere forslag jeg også! :p

Dette er nok på lik linje med rakettforskning, og må holdes strengt hemmelig...for jaggu er det vanskelig å få noe utav alle de som driver en blogg her inne... :D :D
 

adiabatisk

Medlem
Heisann,

Slenger meg på denne debatten jeg og. Det er faktisk ikke så lett å markedsføre et enkelt innlegg. Derimot er det enklere å markedsføre hele bloggen, som f.eks. via signatur, kommentarer på andre blogger osv.

Min erfaring tilsier at pinging fungerer til en viss grad:)
 

picxx

Well-Known Member
Er det ikke da bedre å skrive en bra tweet?

Har personlig til gode å se en twittermelding som går inn i kategorien "bra", men det beror sikkert mye på øyet som ser.
Ang. det å automatisk twitre nye poster, hvorfor ikke twitre dem automatisk når man teknisk kan sette dem opp til å gjøre dette? Det er også mulig å legge til både pre og postfix, så kan man heller twitre alle de "gode" twittermeldingene når man tar seg tid.

p.s. En meget populær (norsk) tvitrer med flere tusen følgere tvitrer faktisk automatisk, fra flere forskjellige kilder, men det er nok noe de fleste ikke vet ;)
 

Christian

Medlem
Ang. det å automatisk twitre nye poster, hvorfor ikke twitre dem automatisk når man teknisk kan sette dem opp til å gjøre dette? Det er også mulig å legge til både pre og postfix, så kan man heller twitre alle de "gode" twittermeldingene når man tar seg tid.

Fordi jeg la til grunn til krav til hvilke blogginnlegg denne tråden gjelder for.

Det jeg snakker om er ett innlegg dere skriver i en blogg dere både har lagt litt jobb i, legger litt jobb i og kommer til å legge litt jobb i. Altså, en slags autoritetsside hvor dere skriver gode poster.

Med dette i tankene har man tid til definere en egen tweet for blogginnlegget. Det vil gjøre tweeten mer lesbar, øke sjansen for RT eller tilbakemeldinger og øke sjansen for trafikkgenerering. Rett og slett, den er bedre for dine følgere.
 

picxx

Well-Known Member
Vel, andre metoder for å promotere blogginnlegg?
(kanskje ikke så morsomt å komme med forslg når de blir dupert uansett?)
 

Rand

Medlem
Kan legge til hver post inn på sosiale bookmerker sider. Går vel an å bruke socialadr på single poster. Hvis en lang post, gjør den mindre og skriv den om litt, så sleng den opp i noen artikkeldatabaser.
 

Hupsey

Medlem
Blopp Nordisk Blogg oversikt gir mulighet til å poste rss feed.
Noen som har erfaringer med å bruke soial bokmerking på norske blogger.
Gir det noe seo effekt med norske blogginlegg på engelsk språklige sider?
Kan man risikere å bli kastet ut fra SB sider om man poster på andre spåk?
Jeg her tidligere testet onlywire (gratis versjon) som poster til ca 40 SB sider på en engelspråklig blogg, men er usikker på om det er noe poeng med norsk blogg..
 

Dre_C

Medlem
Facebook og Twitter. Fått en del fra nettby tidligere, men dette er det helt slutt på.

Større og større andel av besøkende kommer fra Facebook. Enkelte dager opp mot 50 % fra Facebook.
 
Topp