Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan ordner Jeg følgende system?

Hei nå har anskaffet meg host på host1.no der fikk Jeg med domenet BeingJonas.com webhotellet er mini
systemet jeg ønsker, er følgende
JonasPhilipeSvendsen.com (ikke fått ennå) skal peke til enn egen del (hjemmeside) helst på samme wordpress install.
BeingJonas.com (der wordpress-en ligger Host1.no ) skal bli automatisk oversatt til engelsk (helst ikke dårlig Google-Translate engelsk)
JonasPhilipe.no (ikke flyttet ennå) skal ha samme innhold som BeingJonas.com (vil skrive på norsk) og skal Vises på Norsk ettersom domenet er .no

er dette mulig ? såfall forklar etter best evne.
 

spelley

Medlem
Du kan bare peke domenet via cpanel til den undersiden du ønsker.
Det finnes translate plugins til wp hvor man kan skrive oversettelsen selv, så endres språket etter lokalisjon, eventuelt kan det gjøresmanuelt.
 

zapotek

Medlem
skal bli automatisk oversatt til engelsk (helst ikke dårlig Google-Translate engelsk)

No offence, men Google-translate er ikke mye verre enn det du har skrevet her.

Jeg vet du har lese- og skrivevansker Jonas. Det er ikke noe å skjemmes over, men det gjør det VELDIG vanskelig å lykkes med noe som helst på nett. Om jeg kan gi deg et godt råd som kan hjelpe deg videre, så må det være dette: Finn noen (f.eks. mor/far eller en venn) som kan lese korrektur av tekstene dine før de publiseres på nett.

Lykke til!
 
Overhodet ikke bedt om de rådene får nå om skrivefeil. les mitt innlegg for og spørre på*Hva jeg er på jakt etter, allerede lykkes på nett så trenger ikke dere til og trekke meg ned! bare les innlegget mitt og forklar meg og ikke være kritiske og komme med noe som ikke har med tråden og gjøre.
 

NilsF

Medlem
...skal bli automatisk oversatt til engelsk (helst ikke dårlig Google-Translate engelsk)


Når originalteksten har dårligere språk enn om den skulle være autooversatt med Google fra kinesisk til norsk, hvordan kan du da forvente at resultatet skal bli god engelsk etter "nok en" autooversetting? Det finnes ikke en magisk boks til å utføre dette, eller en annen kvikk fiks. Du kommer ikke utenom å måtte lære deg å bli god i norsk skriftspråk (samt gjerne også engelsk), eller å engasjere noen andre til å gjøre jobben med tekstredigering for deg.
 
Uansett må du enten få noen til og hjelpe deg med tekster. Ellers vil du aldri bli tatt seriøst. Så enkelt er det, dette gjelder på alle punkt. Legger man ut bilder av seg selv der det ser ut til at man har en finger opp i rumpa, samt er dopet på et eller annet ulovlig.. Så blir man oppfattet deretter. Og sånn er det bare uansett hva du måtte mene.
 

selbekk

Medlem
Auto-oversetting er som regel en forferdelig idé. Bruk en time på å lese gjennom og oversette siden din, det er ikke så krevende.

Men back to topic:

Hvis du vil ha én wordpress-installasjon med mange språk (f.eks. norsk og engelsk), prøv en plugin som WPML - The WordPress Multilingual Plugin . Det fungerer som regel ganske greit, og liker du ikke den pluginen kan du bare google "multi language wordpress plugin" så får du opp noen gode alternativer.

Du kan ha de to sidene som skulle ha samme innhold på denne installasjonen. Den tredje siden kan du legge i en undermappe på serveren din, og ha en egen Wordpress installasjon på (er det ikke samme siden, er det like greit spør du meg). Håper det hjalp!
 

selbekk

Medlem
Det finnes forresten mange gode guides på hvordan man setter opp flere sider på samme webserver. Google er din venn!
 
Topp