Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan overvåker dere server-oppetiden?

appelsin

Medlem
Jeg bruker verdens dårligste server. Jeg snakker selvfølgelig om Bluehost.

Jeg lurer på hvordan jeg kan overvåke server-oppetiden til mine nettsider (shared hosting). Hvordan gjør dere dette på deres server?

I Bluehost finnes det mange funksjoner under "Logs". Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal tolke disse dataene/grafene. Jeg vet ikke hva jeg skal se etter for å sjekke om alle som besøker nettsidene mine, kommer til en nettside som er tilgjengelig. Skal jeg se på bandwidth, CPU throttling, error logs?

Eller bruker dere eksterne programmer til å overvåke disse tingene?

jeg er interessert i å høre hvilke prosedyrer dere har for dette.
 

appelsin

Medlem
Før jeg gjør det, må jeg tallfeste hvor dårlige de er, og om jeg kan få bedre ytelse ved å oppgradere eller bytte webhost. Jeg vil gjerne måle før og etter-effekt.
 

appelsin

Medlem
Jeg må ha ubegrensede muligheter for antall nettsider på serveren. Det er vel ingen norske som er konkurransedyktige på dette.

Jeg har over 100 nettsider.
 

appelsin

Medlem
Det er åpenbart noe galt med serveren min. Jeg leste på Bluehost.com at CPU per time bør være under 600. Se på vedlagte bilde:
 

Vedlegg

  • cpu.jpg
    cpu.jpg
    14,6 KB · Sett: 24

appelsin

Medlem
Jeg har snakket med Bluehost nå, og problemet skyldes antakelig et script jeg kjøpte og installerte på mandag. Jeg har ingen brukere til nettsiden med dette skriptet. Kjører scriptet av seg selv? Eller er det noen som har funnet sikkerhetshull i scriptet og utnytter dette på noen måte? Jeg kan ikke nok om dette temaet, og setter pris på tilbakemelding på hva jeg kan gjøre.
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg må ha ubegrensede muligheter for antall nettsider på serveren. Det er vel ingen norske som er konkurransedyktige på dette.

Jeg har over 100 nettsider.

Haha, mener bestemt att du for en tid tilbake betegnet deg som en "småfisk" i forhold til andre her på forumet. Men med over 100 nettsider er du vel ikke akkurat det :p
 

Host1

Medlem
Host 1 skulle vel fjerne begrensingen på antall domener pr konto nå mener jeg å ha sett? I såfall vil jeg vil i høyeste grad kalle dem konkurransedyktige.

Joda, vi fjerner det relativt snart. I Mellomtiden kan du bare maile support og be om å få den fjernet manuelt (uten ekstra kostnad selvsagt). :)
 

appelsin

Medlem
Har du alle 100 sidene på samme delte serverkonto?!?!

Ja, men de fleste nettsidene er statiske html-sider. I det siste har jeg laget nettsider med databaser og litt forskjellig. 2 nettsider er basert på Drupal, og på mandag installerte jeg et stort script som antakelig gjør at det blir overbelastning.

Jeg skjønner at jeg må bruke mer penger på hosting. Hva bruker dere per måned?
 
Topp