Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan rangere høyere i google?

spelley

Medlem
Ønsker å rangere bedre i google på nøkkelordene: "Piercing" og "tatovering" (Hjem - Tatoveringsguiden / Tatoveringsguiden / Hjem - Tatoveringsguiden / Tatoveringsguiden . Er siden det er snakk om)
Ligger på side 240ende plass i google på "tatovering" og 43 på "piercing".
Av plugin bruker jeg SEO by Yoast, og de fleste sidene er rangert gult/grønn - akseptabelt og bra i følge Yoast.
Nettsidene har mye godt innhold og er sporadisk oppdatert. Fremsiden er i snitt oppdatert hver 3 dag, annet innhold oppdateres/endres på daglig.

Så: hva kan jeg gjøre på lang/kort sikt for å rangere bedre i google?

Håper på mange gode svar!
 

Hupsey

Medlem
Du har mye bra innhold. Men siden ser relativt ny ut, så med mer tid og innhold vil du sansynligvis gjøre det bedre. Når det gjelder SEO er det så my nytt som skjer at jeg heller ville brukt tid på SMM. Jeg tror spesielt facebook siden har bra potensial. Få folk til å like og dele tatoo bildene dine. Jeg ville også laget en seksjon der brukere kan laste opp egne tatoo bilder og få rating+ Fb likes. Du Kunne sikkert kjørt konkuranser også.
 

metallian

Medlem
Jeg har endel tatoveringer selv og syns siden din var bra- jeg har et par artikler om mine tatoveringer på ene bloggen min(PR3 på hovedsiden), si fra hvis du er interessert i litt linkbytte.

God google rangering kommer ofte av seg selv med godt innhold- innlenker er viktig, facebook,twitter,youtube-dette er kanaler som er bra. Bruk de naturlig, ikke spam så kommer mye av seg selv.
 

spelley

Medlem
Takker for gode tilbakemeldinger!
har du noe særlig besøk, spelley?
Jeg har ikke spesielt mye besøk, har 153 unike direkte besøkende i snitt hver dag.

Du har mye bra innhold. Men siden ser relativt ny ut, så med mer tid og innhold vil du sansynligvis gjøre det bedre. Når det gjelder SEO er det så my nytt som skjer at jeg heller ville brukt tid på SMM. Jeg tror spesielt facebook siden har bra potensial. Få folk til å like og dele tatoo bildene dine. Jeg ville også laget en seksjon der brukere kan laste opp egne tatoo bilder og få rating+ Fb likes. Du Kunne sikkert kjørt konkuranser også.
Takker for god tilbakemelding! Siden er som du sier relativt ny, den er temmelig nøyaktig 2 mnd gammel.
Er helt klar over at fb siden har potensial, problemet er at jeg er litt usikker på hvordan jeg kan rekrutere flere folk der. Har jo sett sider som har drevet rekreuttering konkurranser, men slik jeg forstår strider dette mot fb sine regler?

Jeg har endel tatoveringer selv og syns siden din var bra- jeg har et par artikler om mine tatoveringer på ene bloggen min(PR3 på hovedsiden), si fra hvis du er interessert i litt linkbytte.

God google rangering kommer ofte av seg selv med godt innhold- innlenker er viktig, facebook,twitter,youtube-dette er kanaler som er bra. Bruk de naturlig, ikke spam så kommer mye av seg selv.

Takker for god tilbakemelding. Kjekt å høre folk som har tatoveringer selv syntes at nettsiden er bra. Jeg har pr4 på nettsiden, er helt klart interessert i linkebytte.



Er det noen som har peiling på om det har noen nytte å lage artikkel om nettsiden på wikipedia for så å linke til seg selv?
 

Hupsey

Medlem
Konkuranser på FB er lovlig om du gjør det riktig. Dag på forumet her anbefalte en gratis app som fikser dette i en annen tråd nettop. Men du kan jo sikkert også kjøre en konkuranse på bloggen din der de som får mest FB likes/shares vinner konkuransen( altså uten å annonsere det på FB siden..)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Konkurranser som bruker like/dele-funksjonaliteten er jo strengt tatt ikke lov og jeg tror heller ikke det er tillatt selvom du ikke annonserer dette på Facebook. Poenget er at man ikke kan bruke noe som helst av Facebook's funksjoner for å kåre en vinner. Du kan annonsere konkurransen på Facebook, men ikke kjøre selve konkurransen der (med mindre du kjører det i en egen app)
 

Hupsey

Medlem
Jeg trodde ikke Fb kunne blande seg oppi hva man gjør på sin egen blogg. Men jeg har ikke erfaring med dette, så det er bare gjetting.
 

spelley

Medlem
Takker for tilbakemeldinger. Må sjekke litt opp i reglene, slik at jeg ikke gjør noe gale. Vil ikke risikere at fb siden blir "stengt" ned.

flere forslag til hvordan jeg kan komme lengre opp i google mottas med stor takk!
 

spelley

Medlem
Har arbeidet en del med å forbedre innholdet på nettsiden, har forbedret hastigheten på nettsiden, har fått flere innkommende lenker, men er fortsatt rangert dårlig.

I følge Rapid SEO tool, ligger meg å konkurrenten ganske likt:

Keyword density:
Title: 25% konkurrent: 25%
Meta description: 17,6 konkurrent: 25%
h1: 33,3 konkurrent: 20%
h2-h6: 13,2 konkurrent: 8,3
body: 6,2 konkurrent: 14%
IMG_ALT: 6,7 konkurrent: 0%
Keyword near the top of the page: 6%. konkurrent: 17%

Jeg er bedre på noen punkter, konkurrenten på andre.

Ellers bruker konkurrenten litt mindre tid på å laste siden. konkurrenten har pr 1, jeg har 3. etc...

konkurrenten ligger 1 plass i google på nøkkelordet, jeg ligger på 400 plass... dette virker meget merkelig for meg.


Noen forslag?
 

hvaer

Medlem
Noen forslag?

Rapid SEO er er ett produkt som ble laget FØR Google Penguin, og er således ikke å anbefale for bruk i dag. Noe særlig over 2% nøkkelord per 100 ord ville ikke jeg ha brukt i dag. Men uansett så er tiden for å skrive for søkemotorene forbi, nå skriver du for leserne, ikke for å ranke. Så mitt forslag er at du bør sette deg grundig inn i Google Penguin, og tenke hva som er beste for leserne dine, ikke for Google.
 

antillum

Medlem
Grei Site må jeg si, men var litt kaotiskt design, passer kanskje til Nichè anyways..

Jeg så bare meget fort, men ser da kvikkt at dine 2 siste poster trekker deg ned! Disse var så å si duplikater og vil ødelegge relevansen din for dine 2 hovedkategorier over tid, altså Piercing og Tattoo. Du vil ikke blande disse innen Googles Indeksering, for det kan ta TID å forandre igjen.. Alltid bruk UNIKE tekster, selv om beskjedene er ganske like ^^

OG en annen ting, er at du ikke burde blande Språkbruket ditt, gå for enten Norsk eller Engelsk. Om du vil ha begge/flere språk burde du heller lage EN versjon per språk. For husk, relevanse og relevanse, er det relevant? ^^

Lykke til videre!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror du bare bør være litt tolmodig her spelley, og fortsette å lage bra innhold. De to siste artiklene ville jeg kanskje heller ha kombinert sammen til én? En annen ting er at du helt sikkert kan få litt hjelp av folk på NFF med linking osv, bare spør inne på VIF :)

Derimot - rosa? syns du det passer spesielt bra? Også de bildene i høyrekolonnen, de skalerer du opp og dermed blir de veldig kornete. Bytt om størrelsen på thumbnails i nextgengallery til det du faktisk skal bruke, også generererer du thumbnails på nytt, så blir det bra :)
 
Topp