Hvordan selge hosting?

qnstner

New Member
Heisann!

Jeg er medeier i et firma som driver med hosting og andre tjenester. Det være seg webhosting, vps, dedikert og colocation. Nå skal det sies at vi ikke har satset fullt ut på VPS og dedikert enda da vi ikke helt vet hvordan vi skal komme oss inn i markedet. Firmaet er rimelig nystartet. Vi har ca. 200 m2 ledig plass i datasenteret. Alt står klart til innflytting av utstyr. Vi har to store UPSer etterfulgt av en diesel generator som kjøres igang dersom strømmen skulle gå. I tillegg jobbes det med å få en redundant løsning også på nettverksiden. Men før vi kan investere noe mer må vi skaffe nye kunder/inntekter som kan forsvare investeringene.

Når det gjelder webhosting har vi allerede en del kunder i dag. Vi kjører cpanel og holder på å utvikler et API mot cPanel for å lage en enklere kunde/forhandler portal. Desto enklere, jo bedre. Vi er interessert i å gjøre kundene fornøyde og gi de den beste service de kan få.

Vi har sett for oss at andre kan bli forhandlere av våre tjenester slik at det blir en vinn-vinn situasjon for oss og forhandlerne.

Spørsmålet mitt er egentlig om det er noen av dere som har noen tips for hvordan vi bør gå fram for å skaffe nye kunder? Er markedet der for VPS og dedikert server? Hva er deres tanker rundt det å satse på et datasenter i dag?

Dersom jeg har postet dette innlegget i feil forum så må jeg bare beklage.

Topp