Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan selger man en nettside?

Tetto

Medlem
Hei. Det hadde vært fint med et raskt svar på dette.

Jeg har nettside, domene, hosting og en kjøper. Hvordan overfører man siden til kjøper og hvordan bør betalingen foregå?
 

Tetto

Medlem
Da må jeg gjøre det både hos hosen og domeneregistraren regner jeg med? Bruker du ikke å signere en avtale eller noe først? Kjøperen er jo helt uten rettigheter dersom jeg benekter avtalen og ikke overfører nettsiden?
 
A

aabbcc

Guest
Da må jeg gjøre det både hos hosen og domeneregistraren regner jeg med? Bruker du ikke å signere en avtale eller noe først? Kjøperen er jo helt uten rettigheter dersom jeg benekter avtalen og ikke overfører nettsiden?

Du er vel også helt uten betaling? Er det snakk om store summer er det jo godt å ha en avtale, men for små ting kan det vel dokumenteres i mail. Litt tillitt er jo greit å ha også i forretningslivet (spesielt etter lunsj på fredag).

abc
 

Dag Frogner

Supermedlem
Man må kunne stole på folk i en slik handel. Jeg opptrer med fullt navn her på forumet, dermed er det lite å hente på å svindle noen. ;)

Jeg handler også kun med folk som enten også opptrer med fullt navn, eller som jeg evt får navn/telefonnummer til før vi gjør en handel.

Men nei, jeg pleier ikke å gjøre avtaler skriftlig. Som regel er det jo uansett en dialog enten på pm eller epost som evt kan brukes om det blir en tvist.

Har sikkert kjøpt og solgt 10-15 ting via forumet her, men aldri hatt noen problemer.

EDIT: Jeg har som regel handlet i størrelsen 2-10.000,-, men klart, skal du selge en nettsiden til f.eks 50.000,- eller mer, er det nok greit å ha en kontrakt på det som dere begge underskriver f.eks.
 
Topp