Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan sjekke om tre variabler er like?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Nutz

Med lem
..fy pokker så lett det er for deg å spore deg selv av..
La du merke til at:
Når et array kjøres igjennom array_unique, så blir arrayet krympet til bare å inneholde ulike/unike verdier? -Viktig å ikke overse.

Ved å sammenligne den originale lista med den "krympede" lista, så får du ikke påpekt annet enn at det er en forskjell der. Lik eller ulik.

Utfallet av den If testen din gir enten True eller False. -OK?
True = alle verdiene er ULIKE (Ukrympet)
False= Noen av verdiene var LIKE (Krympet)

Med å sjekke lengden på arrayet, altså hvor mange det ble igjen etter å ha fjernet alle "like-1" (som array_unique gjør) så kan man finne ut om alle var LIKE dersom lengden på arrayet etter denne prosessen er 1
 

Keanu

Geek
if ($array == array_unique($array)) {

DEN SJEKKER OM ALT I ARRAYET ER UNIKT. DERAV 1 ELLER 2 ELLER 3 ELLER 4 ELLER 5 SOM IKKE ER LIKE!!!!

Poenget var vel at denne sjekker om alle er ulike, og klarer ikke å avgjøre om alle er like (bortsett fra om man sjekker array-length som kom noen poster senere). Dette ser ut til å ha produsert denne, om jeg får si det selv, underholdende kampen. :)

Og ang.
Joooooooda, funker jo fett om du skal sjekke om 1=2 og 2=3
skulle du ikke sjekke om alle var like?
Det er matematisk umulig at 1 og 3 er ulike om man sjekker 1=2 og 2=3.

Akkurat nå kunne jeg tenkt meg pointers i PHP, det hadde gjort diskusjonen enda mer underholdende. :)

BTW til trådstarter, det enkleste er det beste;
PHP:
 if ($var1 == $var2 && $var2 == $var3): echo "happyface";else: echo "sadface; endif;
 

Nutz

Med lem
Klemmer på Keanu! :)
Endelig en til som har sett problemet her. :)

Aner ikke hvor Sjefskoder har misforstått "oppdraget" denne gangen.
Det med å sammenligne (i praksis) 2 arrays sidelengs for å finne variasjoner nedover er den nærmeste forklaringen jeg har.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Array-løsninger krever mer kompetanse og innsikt for en programmerer å forstå (når den *leser* den), så jeg mener at v1=v2 & v2=v3 er best.

Men det sagt stemmer denne opfatningen kanskje ikke helt med realiteten når sjefskoder kommenterer på to-ov sin if-setning (men mulig jeg misforsto kommentaren). Sjef: Tenkte du for mye array til å overse at v1=v3 var unødvendig?

Kanskje v1=v2 & v1=v3 & v2=v3 er enda bedre?
 

Nutz

Med lem
Tror rett og slett trangen til å kritisere andres helt greie og enkle løsninger, -siden det ikke var hans, fremprovoserte denne dårlig gjennomtenkte "løsningen" som ikke fungerer andre steder enn i Sjefskoders eget hode.
Mulig han har vært Sjef for lenge uten å ha blitt imotsagt og har mistet grepet om hva som funker i praksis. Måten han takler kritikk på sier meg at folk helst ikke åpner kjeften og sier han imot når han tror han har rett.

Her prøver jeg som en amatør-cowboy å si at "Hallo" -Løsningen din funker ikke!!
Blir stemplet som en komplett idiot, og må ikke komme her å fortelle "Sjefen over alle sjefer" at han har gjort noe galt, hvertfall ikke før man klasker bevis på en imponerende utdannelse på bordet.. Bruke hersketeknikker for å få folk til å holde seg unna en diskusjon man ser man har tapt er noe av det laveste jeg vet.
Kan ikke huske jeg har møtt på så lite ydmyke datafolk. Rote med koden hans, når jeg ikke forstår hvordan den fungerer!! Uhørt!! -Problemet er jo helt vanlig, dvs. en oppblåst sjef som ikke forstår sin egen kode.

Er det rart det blir dyrt å få lagd programmer her i landet når det er folk på toppen som ikke klarer å sammenlingne noen verdier for å se om de er like..

Hadde det ikke vært for at han fremsto som så ufeilbarlig og perfekt, så hadde jeg ikke giddi å dratt det såpass langt.

Sorry..
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Tror rett og slett trangen til å kritisere andres helt greie og enkle løsninger, -siden det ikke var hans, fremprovoserte denne dårlig gjennomtenkte "løsningen" som ikke fungerer andre steder enn i Sjefskoders eget hode.
Mulig han har vært Sjef for lenge uten å ha blitt imotsagt og har mistet grepet om hva som funker i praksis. Måten han takler kritikk på sier meg at folk helst ikke åpner kjeften og sier han imot når han tror han har rett.

Her prøver jeg som en amatør-cowboy å si at "Hallo" -Løsningen din funker ikke!!
Blir stemplet som en komplett idiot, og må ikke komme her å fortelle "Sjefen over alle sjefer" at han har gjort noe galt, hvertfall ikke før man klasker bevis på en imponerende utdannelse på bordet.. Bruke hersketeknikker for å få folk til å holde seg unna en diskusjon man ser man har tapt er noe av det laveste jeg vet.
Kan ikke huske jeg har møtt på så lite ydmyke datafolk. Rote med koden hans, når jeg ikke forstår hvordan den fungerer!! Uhørt!! -Problemet er jo helt vanlig, dvs. en oppblåst sjef som ikke forstår sin egen kode.

Er det rart det blir dyrt å få lagd programmer her i landet når det er folk på toppen som ikke klarer å sammenlingne noen verdier for å se om de er like..

Hadde det ikke vært for at han fremsto som så ufeilbarlig og perfekt, så hadde jeg ikke giddi å dratt det såpass langt.

Sorry..

ojojoj :p


Jeg skal heller ikke dra dette noe lengre da jeg ikke helt ser meningen med å få mer kjeft, men vil si for aller siste gang at min løsning er den optimale når det gjelder søke-hastighet og resultat..

Skal forklare for siste gang..

Koden min sjekker om alle er unike.
Det vil si at ingen skiller seg ut..
Med å skille seg ut, mener jeg at den ikke er lik de andre..

Så da lar jeg denne saken være, siden jeg er både en oppblåst sjef som ikke forstår min egen kode, Bruker hersketeknikker, ufeilbarlig, perfekt og mine koder kun fungerer i mitt eget hode..

Takk for ikveld og på gjennsyn :p
 

Nutz

Med lem
Flotte greier..
Men du, kan trådstarter benytte koden din til å finne ut om alle verdiene hans er like?
Jeg påstår at den ikke kan benyttes til det uten de modifiseringene jeg gjorde.
Påstår du noe annet?
 

allegretto

Medlem
Koden til Sjefskoder må i såfall modifiseres for å gi svar på om tre variabler er like.

Men jeg vil tro trådstarter har fått svar på sitt spm. En så enkel problemstilling trenger vel neppe tre siders utrgeiing her på WF....
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp