Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan skal jeg konstruere applikasjonen?

soulmate

Medlem
I disse dager sitter jeg og konstruerer en webapplikasjon slik at brukere får muligheten til å redigere bloggdesign direkte i applikasjonen. Jeg har kommet borti noen utfordringer i forhold til hvordan jeg burde konstruere programmet på.

Det finnes fra mitt ståsted to forskjellige måter å utvikle applikasjonen, med hver sine ulemper og fordeler:

Jeg kan bruke iFrames. Dette er positivt på mange måter fordi programmeringen blir relativt enkel i PHP. Eneste utfordring, som jeg ser på som en viktig del av min applikasjon, er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få til live-oppdatering av designet når man gjør endringer. Dette har Tumblr fått til på en fin måte. Her kan du redigere designet i tillegg til HTML/CSS og du ser endringer med en gang. Noen som vet hvordan dette kan gjøres?

Mitt andre forslag (som jeg hittil har gått for) er å programmere alt inn i applikasjonen. Det hele blir litt mer avansert og jeg må bruke en del teknologier for å få det til. Ved bruk av denne metoden kan jeg i alle fall få til live-oppdatering ettersom man endrer design, HTML eller CSS med Ajax/JQuery. Det eneste som er litt vrient er at jeg må dele opp designet på mange forskjellige områder. Jeg må skille ut Smarty-variablene, CSS, HTML og så videre. Ved bruk av iFrame er alt allerede satt sammen.

Noen med synspunkter på dette? Hvilken vei er best å gå?
 

Posterum

Medlem
Jeg forstår ikke helt hva du faktisk spør etter..

Er det en theme editor hvor du kan endre template filene (HTML+PHP sippets, CSS og JS) du er på jakt etter? Er det en drag and drop løsning hvor brukerene kan dra og slippe elementer, bytte bakgrunnsfarger ol.?

Forstår ikke helt hva du mener med å bruke iframes, hva skal du bruke iframes til?
 
Topp