Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan skjule tittel på enkelte undersider?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vil gjerne skjule tittelen på noen undersider, men ikke på alle. Har Googlet en del på dette nå, men finner ingen enkle løsninger som fungerer.

Ser flere skriver at man kan putte inn f.eks denne koden i CSS:

#post-182 .entry-title
{
display:none;
}

Men det fungerer dårlig, det samme gjør noen andre varianter som å f.eks putte inn dette direkte i editoren for hver side:

<style>
.post-title
{
display: none !important;
}
</style>

Noen tips?
 

knopka3

New Member
Hvis du har 2-3 sider du kan bare skrive innleg og opdatere (wordpress vil lagre URL) og senere komme tilbake og slette Title, da skal få som du vil.
 

muffins

Medlem
Google er vel ikke spesielt glad i at man skjuler tekst med CSS, så jeg ville heller fjernet teksten med PHP (single.php/page.php):

PHP:
<?php if (!is_single('182')) {
	the_title();
}
?>
 

zapotek

Medlem
Lag en egen posttemplate som du bruker til disse postene. Som Muffins sier, så er skjuling av tekst i CSS stor NoNo for G.

Sleng dette i single.php:

<?php $post = $wp_query->post;
if (in_category('182')) {
include(TEMPLATEPATH . '/single_utentittel.php');

} else {
include(TEMPLATEPATH . '/single_vanlig.php');
} ?>

Så kopierer du innholdet du har i gamle single.php inn i ei fil du kaller single_vanlig.php. Til slutt lager du single_utentittel.php (altså en custom versjon av gamle single.php som ikke viser tittelen) slik du ønsker denne.
 
Sist redigert:

muffins

Medlem
Du må bytte ut med denne koden der tittelen (the_title) blir skrevet ut. Dette kan jo variere relativt mye fra theme til theme, men kan ta et eksempel av en enkel single.php fil (fjernet all HTML for enkelhetens skyld):

PHP:
<?php get_header(); ?>
    
<?php if (have_posts()) : ?>

<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

    <?php the_title(); ?>

    <?php the_content(); ?>

<?php endwhile; ?>
<?php endif; ?>
    
<?php get_sidebar(); ?>
            
<?php get_footer(); ?>

...må altså endres til:

PHP:
<?php get_header(); ?>
    
<?php if (have_posts()) : ?>

<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

    <?php if (!is_single('182')) {
         the_title();
    }
    ?>

    <?php the_content(); ?>

<?php endwhile; ?>
<?php endif; ?>
    
<?php get_sidebar(); ?>
            
<?php get_footer(); ?>
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis det er å skjule tittelen for å f.ex. legge inn en grafisk variant av teksten (logo, tekst med fancyschmancy photoshopfiltre osv på) i stedet, så er det da helt legitimt også i forhold til google.

En fin løsning er å legge "text-indent: -9000px; background: url(kul_og_fancy_tekst_med_flammer.gif)" på den aktuelle css-selektoren, da ligger teksten der og er tilgjengelig for f.ex. skjermlesere, men det er bildet som vises.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det som er greia er at på alle undersidene, så vil jeg ikke ha tittel. Men på forsiden skal det nå være en blogg (har tidligere bare vært en liten introtekst) og her må jeg jo ha med tittel.

Har brukt dette trikset ditt tidligere på et par "les mer"-knapper og det fungerer bra, men her er det altså snakk om å trylle bort tittel på undersidene, men beholde på bloggen.

Takk for all hjelp folkens, skal sette meg ned å rote videre med dette i kveld. :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Er det poster eller sider du bruker? Hvis det er f.ex. sider som dette: Idrett ? Porsgrunn og Skien Kiropraktorklinikk så er det vel sider/pages, og da er det vanligvis page.php, men det er ærlig talt ikke så godt å si når det gjelder sånne premium themes, de kan være en helt usannsynlig PITA å gjøre endringer i!

Enkleste løsning: Prøv å åpne page.php, søk etter the_title(); og prøv å fjerne den helt. Forsvinner tittelen på undersidene da, så er det rett sted, og da kan du prøve å legge inn koden jeg ga deg over.

Forsiden (Kiropraktor ? Porsgrunn & Skien Kiropraktorklinikk) ser derimot ut til å være siste artikkel fra bloggen, og da er det *vanligvis* index.php som gjelder, og single.php ville vanligvis være for f.ex. Trening som kan skade hjerte og muskler Porsgrunn og Skien Kiropraktorklinikk (enkeltvise blogginnlegg), men dette kan også bakes inn i index.php (egentlig-egentlig kan vel alt tas derfra såvidt jeg husker, men det blir mer oversiktelig med litt mer oppdeling)

på "hjem" - Hjem ? Porsgrunn og Skien Kiropraktorklinikk derimot - som jo ikke er forsiden... er det derimot igjen sannsynligvis page.php
 

Dag Frogner

Supermedlem
Funket veldig fint å bare fjerne tittel-koden i page.php. Da er den borte på undersidene, men synlig på hovedsiden/bloggen.

Takk igjen for hjelp. :)

Og det var kanskje ikke så rart at jeg ikke fant sinlge.php og/eller page.php med det første, de lå nemlig her: wp-content\themes\yoo_studio_wp\warp\systems\wordpress.3.0\layouts\single.php

Greit å gjemme de best mulig...
 
Topp