Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan styrer du vareflyten i din nettbutikk?

alterego

Medlem
Store varelagre koster og jeg prøver derfor å ha så liten liggetid som mulig, samtidig som det er viktig å ikke gå tom for varer med den følge at kundene må vente på levering.

Hva gjør du for å optimalisere vareflyten i din nettbutikk? Har du en systemløsning som hjelper deg å holde oversikten?

Selv kjører jeg Magento med integrasjon mot regnskapssystemet e-conomic. Har kjøpt lagermodulen til e-conomic, men oppdatering av antall tilgjengelige varer, varslinger om minimumslager osv. fungerer dårlig.

Utfordringen min er at vi selger de samme varene både i nettbutikken (Magento) og direkte til bedriftskunder (engros), da med fakturering i e-conomic. Det betyr at varer solgt til bedriftskunder har spist av varelageret, noe Magento ikke fanger opp og antall tilgjengelige varer i Magento blir misvisende. Kanskje er løsningen å lage en egen nettbutikk for bedriftskunder, med samme Admin/varelager i Magento?

Uansett er det interessant å høre hvordan dere andre som driver nettbutikker styrer vareflyten :)
 

alterego

Medlem
Nei, har toveis integrasjon, men det fungerer dårlig. I tillegg har jeg utfordringen med e-postordre fra bedriftskunder, mens privatkunder handler i nettbutikken, og begge "spiser" av samme varelager.

Men @spikre, hvordan styrer du vareflyten i dine nettbutikker?
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis men selger varen kun et sted er det vel ikke noe problem. Jeg bruker Woocommerce og får varsel når det er lite igjen av et produkt f.eks. 10 stk. Da venter jeg gjerne til det 3-4 igjen for å se om det er flere varer som det blir lite av innen den tid. Så bestiller jeg samlet for å spare tid på å bestille.
 

spikre

peterhamre.no
Nei, har toveis integrasjon, men det fungerer dårlig. I tillegg har jeg utfordringen med e-postordre fra bedriftskunder, mens privatkunder handler i nettbutikken, og begge "spiser" av samme varelager.
For meg blir det her åpenbart at integrasjonen er satt opp feil, eller i det minste på en lite hensiktsmessig måte.
- Bruk EC som hoveddatabase
- Når du mottar en bestilling i M trekker du tilsvarende fra EC
- Jevnlig sender du M inn i EC for å hente oppdaterte lagerstatuser.
 

ptomter

Medlem
For en gang skyld er jeg enig med Spikre. Her virker ikke som ting er satt opp logisk. Selv har jeg Magento nettbutikker mot Tripletex, hvor varelager oppdateres i Magento ved endring i Tripletex og andre veien, som ved et brukbart API burde være mulig å få til.
 
Topp