Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan unngå Penguin-straff

webmoney

Søkemotoroptimist
Mange webmastere ser plasseringene sine rase i disse dager, spesielt etter den siste Penguin-oppdateringen som kom i januar 2013.

Trikset er selvfølgelig å unngå spammy lenker inn på sine såkalte "money sites".

Jeg går ut ifra at de fleste her på webforumet også unngår å optimalisere "hovedsiden", da man de to siste årene har blitt straffet både heftig og tilfeldig for såkalt "overoptimalisering".

Jeg har blogget litt om dette her:
Lenkebygging på andres blogger

Fortell gjerne om hvordan du unngår å bli truffet av Penguin!
 

metallian

Medlem
Interessant-stusser litt på slutten der- er det nødvendig å ha bloggene sine spredd hos flere hoteller og IPèr ? Vet det har vært diskutert her. Før jeg har bare noen få hovedsider, alle disse ligger hos en tilbyder og de lenker delvis til hverandre- hovedsaklig fra relatert artikkel til relatert artikkel så å si.

Viderer har jeg en bønsj blogspotter, disse linker jeg i stor grad som satelittsidene dine.
 

Ole Avranden

utvandret
Penguin:
Lansert april 2012.
Ble senest oppdatert oktober 2012

Panda:
Lansert februar 2011.
Hadde foreløpig siste oppdatering i januar 2013.
 

picxx

Well-Known Member
Litt OT:
Hva om penguin og panda bare er ting google vil ha webredaktørene til å tro de har gjort?
Kanskje er alt akkurat likedan som før, men hundretusenvis av skribenter har forandret sin seo tilnærming.

At enkelte opplevde dropp, mens andre ikke gjorde det.
Enkelt for google å kjøre inn en midlertidig algoritme.
"Barnehagealgoritmen"

Men Whatever!
Fremover vil nok seo stå mest for "SocialEngineOptimization".
Vi slepper nok search :D
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Morsom tanke, men sålenge de i så tilfelle har brukt SERP for å gjøre det overbevisende må grep tas uansett ;-)

Saken er at de kan bruke serps som de selv vil.
Det er sidene deres.
De må ikke svare til noen, andre enn en helvetes masse bloggere og sånne turdiser.
Den dagen facebook faktisk tar over søkefunksjonen til google (selv om jeg tror det er en lidderlig god samarbeidsavtale akkurat der) mister google 100% av sine brukere.

Skal ikke komme med min nettkonspirsjonsteori akkurat nå, ettersom jeg vet at enkelte vil steile, men at enkelte store firma ønsker å styre menneskeheten er da jaggu ikke noe nytt.
 
Topp