Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor er Hostgator så bra?

Niclas

New Member
Jeg har brukt HostGator et par år, og liker alt, spesielt at de løser ting på stedet via chat.
 

zapotek

Medlem
Jeg skaffet meg en Hostgatorkonto for et par uker siden (Black fridaytilbudet). Oppsto noe kluss med kontoen, og måten de håndterte det på supporten må jeg si var solid Amerikansk superserviceminded kundeservice!
 

Chilly

New Member
haha? hostgator klusser det til igjen?? :)

Hvorfor er det så mange "varme ord" om hostgator på dette forumet? Det er jo en host med alle servere i usa, så det er det ikke å anbefalet først og fremst for bedrifter i Norge som vil opprette nettbutikk. Ville heller anbefalt en norsk/europeisk host. Årsaken er ping og at nettbrukerene er blitt kresen. Er siden treg (som følge av treg ping) så klikker de seg bort fra nettbutikken/nettsiden.

Og hvorfor anbefaler webforumet hostgator under siden "Webhotell" når forumet er sponset av Solidhost?
Ser at Solidhost også blir anbfalt på en andre plass her av mange. Ping'er nettsider de hoster til usa, så da er vel ikke de så mye nærmere Norge enn hva Hostgator er.. Eller har Solidhost servere i Europa/Norge også?
 

AndreasB

Medlem
haha? hostgator klusser det til igjen?? :)

Hvorfor er det så mange "varme ord" om hostgator på dette forumet? Det er jo en host med alle servere i usa, så det er det ikke å anbefalet først og fremst for bedrifter i Norge som vil opprette nettbutikk. Ville heller anbefalt en norsk/europeisk host. Årsaken er ping og at nettbrukerene er blitt kresen. Er siden treg (som følge av treg ping) så klikker de seg bort fra nettbutikken/nettsiden.
[...]

Sikkert dumt spørsmål, men Er det virkelig så mye ping? Vil det være merkbar forskjell når man surfer?
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvorfor Hostgator blir anbefalt? Jo, fordi Webforumet bare vil anbefale det beste, veldig enkelt egentlig. Solidhost har så og si samme kvalitet og med norsk support, og servere i Europa.
Hvis ikke brukerne av nettbutikken din tåler å vente 1/2 sekund på at siden åpner seg får man kikke etter dedikert server i Norge og betale deretter. Ja, en dedikert server i Norge vil nok være noe raskere enn Solidhost og Hostgator. Men på de sidene jeg driver så spiller det ingen rolle.
 

SolidHost

Medlem
Ser at Solidhost også blir anbfalt på en andre plass her av mange. Ping'er nettsider de hoster til usa, så da er vel ikke de så mye nærmere Norge enn hva Hostgator er.. Eller har Solidhost servere i Europa/Norge også?

Alle våre servere ligger pr. dags dato enten i Tyskland eller Nederland. Vi har ingen servere i USA.

Hvorfor Hostgator blir anbefalt? Jo, fordi Webforumet bare vil anbefale det beste, veldig enkelt egentlig. Solidhost har så og si samme kvalitet og med norsk support, og servere i Europa.
Hvis ikke brukerne av nettbutikken din tåler å vente 1/2 sekund på at siden åpner seg får man kikke etter dedikert server i Norge og betale deretter. Ja, en dedikert server i Norge vil nok være noe raskere enn Solidhost og Hostgator. Men på de sidene jeg driver så spiller det ingen rolle.
Ping/pingtid styres primært av nettverk. Hastighet på server har ikke så veldig mye å si (selv om en hardt belastet server kan bruke lengre tid på å svare). Som oftest er det slik at jo lengre unna server ligger, jo lengre tid vil det ta å pinge server. Når det er sagt, så snakker vi om verdier som oppgis i millisekunder her, så akkurat når det gjelder ping vil det nok ha lite å si om serveren svarer på 20ms eller 250ms. Når det gjelder brukeropplevelse, kan disse verdiene ha en del og si, men da snakker vi om verdier som overstiger 200-300ms. Selv om vi kanskje snakker om et kvart sekund i forsinkelse her, så blir faktisk dette "synlig" når man surfer på flere sider p.å ett nettsted, noe som av og til gjør at enkelte brukere oppfatter siden som treg
 
Topp