Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor laster denne siden sakte?

Gomlers

Member
Bryllup Dekorasjoner | Bryllup Pynt | Bryllup Nettbutikk - Til Bryllupet

...har i det siste fått omgjort design, med et nytt backoffice alla zen cart.

Problemet er at siden laster for sakte.. og det er ikke zen cart sin feil, dette vet jeg.

det KAN være host'en (bluehost) eller så kan det være pga. utrolig elendig div-koding alla gomlers..

Trykk på lenken over, klikk på en kategori, klikk videre til et produkt.. det er spesielt produktsidene som er ufattelig trege...!

Kan noen som har litt greie på ting ta en kikk?

Er det forøvrig noen måte å se hvor kjapp en eventuell host er?
 

Gomlers

Member
Beklager dobbelposting..

Men jeg lurer på om det ikke er den topp-menyen som bugger eller no..
Den henger iallefall hver gang en laster siden på nytt.

Jeg betaler noen for å lage en tilsvarende meny som fungerer i alle browsere, og som ikke bugger slik den jeg har nå gjør! - kan ikke ta lange tida for en som har greie på det, men penger skal du iallefall få.

Send meg PM, så avtaler vi noe der..
 

Deezire

Medlem
Den laster rett og slett tregt fordi du har en svært treg host. Kjente begrep fra hosting i USA er TTL OG FTL. Altså Ting Tar Tid og Ferdig Til Lunch. Hvis en side lastes tregt fordi man har grisete kode skal den være veeeldig grisete. Type 2-5MB kode, altså 2-5 millioner tegn, noe jeg tviler på at du har.
 

Santo

Active Member
Den laster rett og slett tregt fordi du har en svært treg host. Kjente begrep fra hosting i USA er TTL OG FTL. Altså Ting Tar Tid og Ferdig Til Lunch. Hvis en side lastes tregt fordi man har grisete kode skal den være veeeldig grisete. Type 2-5MB kode, altså 2-5 millioner tegn, noe jeg tviler på at du har.

Jeg mistenker også hosten i dette tilfellet.

Jeg skjønner forøvrig egentlig ikke hvorfor mange bruker hoster i USA på sider som er rettet mot det norske markedet ... Det er langt unna, noe som helt klart også bidrar til å redusere hastigheten på sidene.

Selv har jeg bedre erfaring med å bruke hoster med serversentre i England, da det blir en del nærmere Norge. Det er kanskje en smule mer kostbart enn en del amerikanske hoster, men man finner mye bra i England.
 

Deezire

Medlem
Er mye svært bra i Norge også til en god penge. Må nesten vurdere selv om man virkelig trenger 900GB lagringsplass og 200TB trafikk per måned, jeg mener det bare er tull, og all logikk tilsier at hosten faktisk ikke har dette tilgjengelig for deg, som igjen vil si at de heller ikke har infrastruktur til å ta seg av så mye trafikk. For samme prisen man betaler i USA så får man et helt dugende webhotell i Norge med svært god aksesstid.
 

Gomlers

Member
Takker for tilbakemeldinger alle sammen.

Mulig den er noe kjappere nå. Jeg har satt i gang gzip komprimering og fjernet et mod rewrite script som laget seovennlige url'er.

Tenkte å se hva det gjorde med indekseringen før jeg gikk så drastisk til verks at jeg byttet host. Men joda, kan godt være hosten, har ikke vært sånn kjempefornøyd i det siste. Mye treghet.

Det kom et par kommentarer angående AdSense.. La meg svare på dem også:

Er du helt sikker, HeltSikker, på at du ville fjernet adsense om de faktisk var rimelig innbringende.. OG hvis du hadde målt siden 2005 hvilken tid på året du overhodet ikke tapte salg på det, fordi du hadde en nisje som nesten ikke solgte høstmånedene? ;)

- Vel, det hadde ikke jeg... men kom tilbake rundt januar.. så skal du nok se at de er borte, til fordel for et par andre salgs-økende effekter :D

Atomet: Hva er utrolig dumt med at du ser adsense på nettbutikker? Har du testet tapt salg selv, på diverse nisjer. Eller for ikke snakke om du har testet ØKT salg?
 

Bjørnar

Gründer
Hvis en side lastes tregt fordi man har grisete kode skal den være veeeldig grisete. Type 2-5MB kode, altså 2-5 millioner tegn, noe jeg tviler på at du har.
Dette må presiseres litt;

Det er ikke kun antall tegn som er relevant her; dårlig / feil skalerte bilder, grapsete php-kode som ikke er effektiv (eller annen serverside), dårlige ressursbruk mot mysql (innefektive spørringer etc.), dårlig indexerte tabeller i databasen, ineffektive tilkoblinger mot databasen (kobe til, koble fra, koble til, koble fra etc.), lasting av samme kode om igjen, ikke bruk av optimaliserte stylesheets er alle ting som har vel så mye å si som selve html-koden som vises til skjerm.

Bare en liten tanke :)

når det gjeder adsense, så er det jo muligheter for å fjerne de annonsørene som man føler direkte konkurrerer mot sin egen side / nettbutikk, og ser ikke helt problemet dersom det kan forsvares økonomisk. Men dette er nok også veldig individuelt, hva som passer for den enkelte.
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Jeg er sikker på at du har helt rett angående slafsete uoptimalisert CSS kode..!

Så igjen, hvis noen ville tatt en titt på den topp-menyen som i absolutt alle sine øyne - tilogmed mine - ser slafsete ut, så er det fremdeles bare å sende meg en PM, eller si fra her på forumet..

Og at det er 1 million <link rel's> er jeg klar over, men slik er det nå bare... jeg er også fryktelig klar over at stylesheet.css ser helt dust ut...

Angående adsense.. vi deler oppfatning her jebbis.
 

sKrud

Meget sliten student
Hvor dårlig responstid anser man som sakte? Har kjørt en liten test på noen av mine sider, som jeg synes laster sakte..Å de ligger på ca. 180ms..Er det sakte?
Hva er raskt, middels, ubrukelig sakte?
 

Bjørnar

Gründer
nøyaktig _hva_ ligger på 180ms? å få siden lastet? eller ping fra din maskin til webserver? eller for å få serversidespråk til å hente info?
 
Topp