Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvorfor laster min Magento så sakte?

Altberger

Medlem
hei,

Har en webshop (magento) hostet av Hostgator (reseller) som jeg synes laster alt for treigt.
(Spess om jeg sammenlikner med den superspeeden som Bjørn tilbyr:
Sexleketøy - Erotiske artikler fra Nakenprat sexshop. Alt innen dildo, vibrator og sexleketøy

Min URL; Importøren.com Ekte russisk kaviar – Russiske Matryoshka dukker – Sjokolade fra Russland

Å oppgradere reseller avtalen med hostgator hjelper ikke på hastigheten ref svar fra deres teknikere da alt kjørte på samme hastighetskapasitet.

Er det selve programmeringen av siten som gjør at det går i overkant tregt?
Hva kan jeg gjøre?

Kan Hostgator tilby noe som gir raskere nedlasting? (Noen mer erfaringer her?)

Det kjappe eksempelet over bruker vel serverløsning VPS Cluster?

Har sett litt på disse;
VPS Virtual Private Server Cloud | UK / USA

Det anbefales å ha minimum 2 noder ved CMS løsninger.
- Kan jeg ha flere siter per node?
(Å måtte ha 8 noder for 4 siter blir jo veldig dyrt...)


Hva/hvem bruker dere?
 

picxx

Well-Known Member
Nå har ikke jeg gjort annet enn å testet magento for aldri så lenge siden, men mener å huske at de fleste som har problemer med hastigheten har dette grunnet kapasiteten på minneforbruket på serveren.
Du kan jo forsøke å legge til noe slikt i .htaccess filen

php_value memory_limit 160M

Men meget mulig hostgator enten har sperret for å overstyre php.ini eller kommer til å sparke deg på hue og røva ut...så testes på eget ansvar.
 

Nutz

Med lem
Prestashop har kommet med ny versjon nå..
Mulig den er litt snillere.
Kanskje være litt "realistisk" i forhold til hva man egentlig trenger av kompliserte løsninger.
De store er kjent for å bruke veldig mye "bakgrunnsprosesing" (overhead) for å få frem relativt lite "bytes" til bruker, -fordi rammeverket og programmeringsmetoden de har valgt krever det.
Dette for enkelt kunne utvide med plugins og moduler etc.
 

SolidHost

Medlem
Hallo Altberger

Dersom du er interessert i å være med på et lite prøveprosjekt vi holder på med som er spesielt rettet mot de som kjører Magento, så send en mail til support@solidhost.no. Merk denne med Magento og navnet mitt, så skal jeg sende deg litt mer info. Kort fortalt driver vi og utvikler en meget spesialisert hostingløsning som er rettet mot de som kjører Magento. For deg som kunde vil det bare framstå som et vanlig webhotell (med cPanel kontrollpanel) og du slipper dermed å tenke på å måtte administrere en VPS og det som følger med dette. Prismessig vil det ikke ligge langt unna det du nevner ovenfor her, men du får tilgang til bl. a. mer minne og mer lagringsplass enn det du har nevnt ovenfor og servere som ikke ligger i USA, men Europa (NL/DE)

Dersom det er andre med Magento-løsninger som synes dette høres interessant ut, så er det bare å ta kontakt. Vi har plass til 5-6 kunder til på dette programmet foreløpig.
 

n0stra

Medlem
Byttet nettopp over til properhost.net selv. Min magentoside går nå lynraskt vil jeg hevde :) Billig og jeg får rask support. Ble litt overasket over at det er en norsk kar som heter Sindre som har svart på mine henvendelser til tross for at det er et firma i usa :p
 

Nutz

Med lem
Properhost så veldig grei ut. :)
Eneste jeg kicka på var at det var max 45 000 MySql-spørringer per time per konto, uansett konto-type.
Har man planer om å koste på seg en Enterprise-pakke med unlimited nesten alt, deriblant ubegrenset antall domener man kan "hoste", så kan den begrensningen "føkke opp" dersom man planlegger å flytte en hel bråte med domener dit for å samle alt under ett tak.
Aktive forumer og godt besøkte nettbutikker er harde mot MySql når det gjelder antall spørringer.
 

ProperHost

New Member
Hei folkens,

Vil bare presisere at begrensningen på antall MySQL spørringer/time ikke gjelder for Magento hostingpakkene: http://www.properhost.net/magento-web-hosting.html

Det gjelder kun for de "vanlige" Premium, Advanced og Enterprise pakkene. Disse er basert på en helt annen plattform. Informasjonen på nettsidene vedrørende Magento-pakkene er litt mangelfull for tiden ettersom vi jobber med å relansere ProperHost.com med nytt design i nær fremtid.

Forøvrig drives selskapet fra Norge i samarbeid med et selskap i England, mens servere derimot står i USA og England.

Beklager hvis min post fremstår som spam, det var ikke hensikten.

Mvh
Sindre, ProperHost.com
 
Sist redigert:
Topp