Kjapp og trygg hosting for Wordpress

I ferie kjøpe modus

picxx

Well-Known Member
Noen tips om gode familievenlige feriesteder i prisklasse 10-14000 for to voksne?
kom gjerne med linker til deres nettsider, helst med spesifikke linker it anbefalt tur...:)

Hvorfor ikke Thailand?
Flytiden er nok noe lengre, men Thai airways har fra 5. juni startet med direkte fra oslo til bangkok.
Grunnet nedgang i turismen til landet har også billettprisene blitt en god del billigere enn hva de har ligget på før (har hørt om priser ned i 3-4000 / pers.).

Når det gjelder steder i Thailand anbefaler jeg gjerne både Hua Hin og Koh Samui som flotte feriesteder.
Om man ikke er avhengig av strand anbefaler jeg Chiang Mai, som er mitt personlige andrevalg som ferieplass i Thailand. (En øy på østkysten ved navn Koh Kood er mitt førstevalg).

Thaiene er også veldig barnevennlige og med et barn på 1,5 år vil det være en kjempeplass å feriere og selve barnet vil få mye oppmerksomhet av både hotellansatte, servitriser m.fl.

Kostandsnivået i Thailand er ca. 1/5 av hva det er i norge. I tillegg er tekstiler, tilbehør og håndarbeid (skinn,lær etc.) veldig billig i Thailand, så en dag eller to med shopping i Bangkok vil nok være en passende avslutning for å tilfredsstille konas (og evt. egens) shoppinglyst.
Thailand har en litt annen kultur enn hva vi har i vesten, så det å lese litt om skikk og bruk kan være smart før avreise.
Hoteller og condoer er også svært prisgunstige og det er veldig god standard på de fleste plasser man leier. I tillegg er jo det Thailandske kjøkken verdensberømt.

Uansett hva dere velger håper jeg dere får en kjempeflott ferie :)
 
Topp