Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Idé til nettsted, men trenger hjelp!

ThorThor

Medlem
Vet ikke om dette er riktig kategori, men jeg prøver meg.

Skal lage et nytt nettsted mye likt sider som anbudstorget/mittanbud, men jeg har noen spørsmål:

1. Hjelper det på annonseinntekter at gjester lager sin egen bruker?
2. Hvordan markedsføre dette for "eldre" folk? Typisk 40-60 åringer som ikke er på Facebook.
3. Tror siden kan slå an i andre land. Hvordan markedsføre i eks. USA, til en billig penge?
4. Hvor mange besøkende/bruker trenger man for å få inn 2-3 tusen per måned. Forstår at dette kommer an på siden, men vil gjerne vite sånn ca, så jeg vet hvor mye tid og penger jeg vil legge i prosjektet.

Setter pris på alle svar!
 

Msites Ltd

Livsnyter
1. I forhold til hvilke annonser?
2. Som en som er snart 41 synes jeg det er artig at jeg blir referert til som eldre og ikke er på facebook.... Har du sjekket hvor mange i denne gruppen som er på facebook?
3. Markedsundersøkelser og kunnskap er gull!
4. Spørsmålet ditt er jo nesten umulig å svare på! Og, er dette målet ditt for nettsiden?
 

picxx

Well-Known Member
1: Hvilken strategi har du for å tjene penger på siden? Kun annonseinntekter?
 

ThorThor

Medlem
Hehe, mange dårlige spørsmål og formuleringer fra min side, skjønner jeg ;)

Siden jeg er student er målet med siden å ha et lite prosjekt ved siden av skolen, med å håp om å tjene noen slanter for arbeidet som er lagt ned i siden. Svar til Msites Ltd.:
1. Hvis jeg skal skaffe annonsører fra dette forumet eller andre stedet. Lønner det seg da å kunne vise til sidens medlemstall, eller holder det med besøksantall?
2. Hehe. Vil gjerne nå ut til de i den aldersgruppen som ikke har Facebook. Skjønner at du er oppdatert over middels godt på internetrelaterte ting;) kreds!
4. si at du har 1000 faste brukere. Hva er folk villig til å betale for en annonse som treffer deres kundegruppe?

Kan bare tjene penger på annonser, så forstår at besøksantallet må være høyt for å tjene noen tusen per måned..?

Takk for svar!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ang annonsering så er det jo besøkstallet som er interessant. Men dette vil nok gjenspeiles i antall medlemmer.

Ang Facebook så er ikke svigerfaren min utlært når det gjelder pc for å si det forsiktig, men på Facebook er han. ;)

Jeg selger annonseplass på trommeportalen for 1600,- pr måned for beste plassering. Da har jeg ca 15000 besøk pr måned. Nå er jo dette en smal nisje, men det gir deg kanskje en pekepinn.
 

ThorThor

Medlem
Så 1600kr er kun for den beste plassen, noe som vil si at du med 15000 Besøk tjener mer enn 2000r/mmd..? hva med unike brukere? Hvor mange trengs det der, eller er besøkstallet igjen viktigs?

Takk for svar!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Én spot koster 1600,- pr måned. Jeg har to spot`er pr plassering, så jeg kan tjene opptil 3200,- pr måned på denne ene plasseringen. Også har jeg jo også andre plasseringer, så hadde alt vært opptatt, kunne jeg nok tjent 15000,- pluss/minus pr måned.

Jeg har ca 7500 unike brukere hver måned.

Men igjen, dette er en smal nisje, vet ikke hvor sammenlignbart det er kontra ditt nettsted.
 
Hei, kult å se at du starter et prosjekt når du går på skole.

Tar du utdannelse innen web? Et slikt prosjekt kommer til å kreve masse tid uansett hvilken skala du tenker, om du vil at folk skal bruke siden. Jeg har vært borti et lignende prosjekt før om du har lyst til å høre erfaringer osv. henrik@innpris.no
 
Topp