Kjapp og trygg hosting for Wordpress

idylliskhjem - what to do?

Hei godtfolk!

I går, helt spontant, registrerte jeg domenet www.idylliskhjem.no. Fordi, jeg syns det var et veldig spennende domenenavn.

Jeg er selv veldig opptatt av interiør og hjem. Elsker å pusse opp kåken min og gjøre hjemmet mitt så "idyllisk" som mulig. Tenkte å bruke siden til noe àla det, men kunne gjerne tenkt meg noen tips fra dere her - hva burde et domene som idyllsikhjem.no brukes til? Trenger en god "forretningsplan", da jeg ønsker at domenet skal bli brukt til noe fornuftig og gøy for fler enn bare meg.

Hva tror dere? :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
starte en interiørblogg, blogge om nyheter, stilige ting etc... Starte opp et flicker pool der folk kan legge inn bilder av sine prosjekter, og så velger du ut en i uken som "ukens prosjekt" eller noe i den duren. Interiør og oppussing er noe som alltid vil være populært, så du kan komme langt med den ideen om du bare gjennomfører godt nok ;)
 
Foreslår en katalog over interiørtips.

Alle brukerne (Web 2.0, må vite) kan legge inn sine egne interiørtips. Mulighet for opplasting av bilder til disse tipsene er selvsagt et must. Når man legger inn tipset kan man krysse av for diverse innstillinger slik at tipset er lettere å søke seg fram til (slik at man for eksempel kan dele inn tipsene etter rom og enkelt klikke seg inn på alle kjøkkentips, eller at man enkelt kan klikke seg inn på alle tips som det tar under en halvtime å gjennomføre, eller at man enkelt kan sortere alle interiørtips etter cirkapris, eller andre relevante inndelinger). Brukerne har også mulighet til å rate/kommentere andres tips. På forsiden viser du lister over X mest populære tips og X nyeste tips. Slike lister må man også kunne få når man klikker seg inn på en kategori. Fulltekstsøk er selvsagt et must -- samt et avansert søk slik at man lett kan få opp de tipsene som passer akkurat for seg.
 
interresant, men det krever et godt system, som jeg neppe får tak i uten litt kapital. Men et kanllgodt tips - dersom folk er villige til å bli med på prosjektet, er det selvsagt bare å hive seg på, om dere har noe å bidra med. Selv står jeg for administrering av siden, design og oppsett. (Tar såklart gjerne i mot tips her også).

Og det må selvfølgelig også være med et brukersystem, så folk kan lage sin egen profil.
 
Jeg driver å skriver en liten plan, og ønsker gjerne innspill og forslag fra andre:

Brukerregistrering:
Folk kan registrere seg, da med følgende felter:
Fornavn, etternavn, alder, boligtilstand (leier, eier), og evt. Opplasting av bilde og et lite tekstfelt med valgfri info. De får da sin egen profil som andre kan besøke, hvor de også kan legge ut totalt 5 bilder hver av egen bolig.


Ved innlogging:
Brukerne kan legge ut sine egne ”innlegg” under kategorier som: ”Showroom” ”Tips & triks” ”Ekstrem oppussing” og lignende, med en ekstra underkategori som ”Kjøkken” ”bad” ”Stue” ”Soverom” ”terasse” eller ”Diverse”. Videre skal de ha mulighet til å krysse av div. felter som ”Under 20min arbeid” ”Over 1 times arbeid” og lignende. Slik at vi kan få en god ”søkemotor” for tips. Brukerne som legger ut innlegget, kan selv velge om innlegget skal kunne debatteres eller ikke. Opplasting av bilder et et must.
Alle innlegg må også ha en ”antall ganger sett”-teller.
 
Brukerregistrering: erstatt fornavn og etternavn med et selvvalgt brukernavn. Mye lavere terskel for å registrere seg et sted når man har muligheten til å være halvanonym. Ikke glem å også spørre etter epost.

I tillegg til debatt ville jeg hatt en svært enkel mulighet til å rate tipset, slik at du bl.a. kan vise hvilke tips som er best likt.

Bilde er et pluss, men bør helst være valgfritt.
 
Topp