Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Iferd med å starte nettbutikk

paal_erik

Medlem
I den sammenhengen har jeg observert at man kan føre dette som kontantsalg. Men det må gjelde alle salg ved nettbutikken?

Jeg hadde håpet å føre alt salg i nettbutikk på "samlefaktura" til regnskapsfører, og egne fakturaer til forhandlere...

Tror å håper jeg har tenkt gjennom det meste annet.
Nettbutikk = Mystore
Bank = Vurderer Swedbank...
Startkapital = Ok, privat
Regnskap = Regnskapsfører som jeg allerede bruker i en annen forbindelse pr.d.d
Lager = hjemme i kjeller
Leverandør = Er inngått avtale med flere som jeg personlig kjenner produktene til

Noe annet jeg burde ha tenkt på?
 

paal_erik

Medlem
Sant nok...

Det blir følgende:
- Finn.no
- Forum
- Facebook, her er jeg mer usikker. Vet ikke om jeg ønsker å opprette firmaprofil på facebook, bare fordi at da må den også oppdateres på FB jevnlig.
 

alterego

Medlem
Betalingsløsning

Jeg anbefaler kombinasjonen ePay og Swedbank for betalingsløsning. Ingen var i nærheten av dem når jeg nylig forhandlet frem betingelser med leverandører av slike tjenester.
 

alterego

Medlem
Kjenner ikke MyStore, da vi utvikler egne butikker basert på Magento.

Kan ikke poste de eksakte betingelsene her, da de er konfidensielle, men kan si såpass at etableringsgebyr og månedsavgift er 0 og at transaksjonsavgiften ble lav (%) hos innløser. Hos ePay ble det heller ingen etableringsavgift, månedsavgiften på kr 100 inkluderer alle nettbutikkene (altså ikke pr. stk.) og transaksjonsavgiften (kr) ble relativt lav.

Be om tilbud fra flere tilbydere og sett dem opp mot hverandre. Elavon (innløser) hadde forresten også et bra tilbud.

Swedbank
ePay
 
Sist redigert:

paal_erik

Medlem
Emballasje er tenkt på, glemte å skrive det her inne.

Noen som kan anbefale skriver?
Min tanke er laser skriver, har vel strengt talt ikke et stort behov for fargelaser... Selv om det sikkert kan forekomme at jeg gjerne skulle hatt fargelaser også?

Selv har jeg brukt Canon blekkskriver i alle år og er egentlig fornøyd med det. Men innser at blekk og utskrift i firma ikke er "optimalt".

Noen som har erfaring med f.eks:
Dell 1350 laserskriver

Toner var jo heller ikke så dyrt:
Tonerkasset for Dell 1350

Men jeg er åpen for det meste, og det må funke for Mac!
 

Maggern

New Member
Alt ettersom hvor flink du er med web: Hvorfor bruke mystore? Det går an å bruke joomla-cms'et og kjøpe skins med f.eks virtuemart eller andre systemer. Epay er gratis støttet i virtuemart.

En annen bra webstore (plugin) er Ecwid i f.eks kombo med Paypal.

Husk å leie ut både kontor- og lagerplass til selskapet ditt.
 

paal_erik

Medlem
Ikke aktuellt å "mekke" en nettbutikk selv med Joomla eller tilsvarende.

Ble nysgjerrig på Epay... Takk for tips.

Leie av lager/kontor er allerede tenkt på. Men jeg aner ikke hvor mye man kan ta?
Er det mulig å ta x-% av omsetning?
Kjøpesenter tar jo % av omsetning til forskjellige butikker... Men hvor mye/lte er fornuftig?
Og hvor ofte kan "husleien" justeres?
 

paal_erik

Medlem
Ser ut som om jeg går for Mystore...

I den forbindelsen har jeg et par spørsmål, sitter å "leker" med demo versjon nå i Mystore.

På noen av de produktene jeg skal ha i nettbutikken, er jeg avhengig av å ha ei PDF fil med opplysninger.
Rettere sagt et datablad på produktet fra produsent innen HMS.

Samt at jeg ikke får til "hurtigkasse"... Altså at kunden skal slippe å registrere seg for å handle.

Har bare sittet ikveld å knottet, så det er stor sannsynlighet for at det er jeg som bare er "blånd"
 
Topp