Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Import av e-sigaretter

mato

Medlem
Hei!
Venter en liten sending med e-sigaretter ifra Storbritania
Nå har pakken ankommet:)
MEN!

For og fortolle sendingen må følgende dokumentasjon sendes inn:
Sendingens innhold er restriksjonbelagt
sendingen inneholder reseptpliktig legemiddden. legg ved kopi av resept.


Ehm.

Sendingen er UTEN nikotin for det første.
Sendt til meg Privat
Sendt ifra land innenfor EØS.

Hva er det tollerene har sett på her?
 
U

UglyKidJoe

Guest
Det har ikke noe å si om de inneholder nikotin eller ikke så lenge de benyttes til røykeavvenning og ikke overstiger mengden som er nok til inntil tre måneders forbruk, noe som gjør at det på denne måten blir unntak fra importforbudet (dog må det foreligge resept fra legen ELLER at de er kjøpt lovlig i apotek eller fra tilsvarende virksomhet).

Står ganske klart om det her og du kan egentlig bare henvise til denne linken her :)
Forbud mot import og omsetning av nye produkter med innhold av tobakk eller nikotin - Vannpipetobakk og E-sigaretter. - Tollvesenet

Beklager hvis jeg ordla meg feil, norsk er ikke førstespråket mitt :D
 
Sist redigert av en moderator:

Johan

Medlem
Import og salg av e- sigaretter er forbudt i følge norsk lov
 

picxx

Well-Known Member
Import og salg av e- sigaretter er forbudt i følge norsk lov

Import av alt som kan bedre helse eller miljø og ikke er avgiftsbelagt av den norske stat er forbudt i norge.
 

picxx

Well-Known Member
Feil bein i dag, picxx?

Nopes, realisten våknet bare sånn plutselig.
Alle artikler om den nye miljøvennlige diselen som gikk sin seiersgang for et par uker siden er faen meg helt borte... ingen å spore.

At media ikke kontrollerer i stor grad, uavhengig av enhver politikk, det norske folk....DET er jeg ihvertfall enig i.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Problemet er vist nok med dette at det kan bli kulere å røyke hvis man får E-sigg..
Kjøpte en på Gran Canaria for 2 år siden å de stussa litt når jeg kom igjennom en rutine kontroll i tollen, fikk ha den med inn men var ikke lett.

Og hvis du har bestilt et lite parti, som er til deg selv(?) da vil jeg tro det er enda lettere.
Hadde selv planer om salg av disse geniale tingene i Norge men la det raskt ifra meg.
 

picxx

Well-Known Member
Hadde selv planer om salg av disse geniale tingene i Norge men la det raskt ifra meg.

Å hjelpe folk med å slutte å røyke har blitt sidestilt med narkotikasmugling.
Og man tror fremdeles det er etikken, ikke pengene, denne jævla regjeringa er ute etter?
Føkkk!
 
U

UglyKidJoe

Guest
Haha, og det som driver alle oss andre er ettikken og ikke penger, ikke sannt picxx? :)
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Men kan si meg litt enig med Pixx her!

Jeg vet at det er mange som ønsker å slutte å røyke.. Og jeg vet at mitt forbruk sank drastisk når jeg hadde nikotinampuller til denne e-sigaretten.
Når jeg gikk tom så gikk jeg (dum som jeg var ) tilbake til vanlige sigaretter og nå er jeg oppe i det jeg var.

Jeg vet at det å selge dette på feks apotek som de gjør på de kanariske øyer kunne fått ned forbruket til mange.
Men problemet er nok her som pixx er inne på at det er for mye penger i tobakk for staten at det å tilby noe sånn som dette ikke er aktuelt.

Føler det blir litt som elektriske biler på verdensbasis, for mye penger i olje så hvorfor skal det settes av penger til el-biler o.l? ( men det er en annen diskusjon)
 
U

UglyKidJoe

Guest
Men det er fullt lovlig å importere e-sigaretter med eller uten nikotin for privat bruk (røykeavvenning), skjønner ikke helt problemet jeg.
 

mato

Medlem
Men det er fullt lovlig å importere e-sigaretter med eller uten nikotin for privat bruk (røykeavvenning), skjønner ikke helt problemet jeg.
Det er her jeg er helt enig med deg!
Men hvordan kan da feks e-sigaretten.no selge produktene sine ifra norge?
Om det er slik andre her mener totalforbud?
 

mato

Medlem
Jeg har selv kjøpt inn mange sett (15-25 sett! for og finne det rette) uten at det har vert et eneste problem tidligere (da med nikotin fra asia, usa, og innenfor eøs).

Ikke en eneste pakke er stoppet før nå!

men en eletrisk sigarett (etter samtale med helsedirektoratet) UTEN nikotin havner i en gråsone som ikke blir omfattet av totalforbudet!
De kan til og med selges i butikk!
 
Topp