Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Importere arkiv til WP

Gaasehud

Medlem
Hei! :)

Har en kunde som skal ha en ny side, men jeg skal få inn arkivet fra den gamle sida inn til WP på den nye. Det er et "bokantikvariat" som ligger i kategorier, et worddokument for hver, og alt lagret i en accessdatabase.

Har noen noe forslag til hvordan jeg kan implentere dette på den nye WP-sida? Har ikke veldig god erfaring med acessdatabaser, så setter pris på en god forklaring. På forhånd takk! :)
 

Bjørnar

Gründer
kan du ikke åpne accessdatabaseni Access, og eksportere den ut i csv etc? Da er det jo en smal sak å importere den ? Eller er jeg litt for kjapp i svingen nå ?
 

Gaasehud

Medlem
Takk for tips - selv om jeg ikke fikk fatt i noe konkret jeg kan gjøre. Arkivet skal være søkbart, noe det automatisk blir med WP, men da må det kanskje være en side for hver bok? Hvis WP ikke bare skal finne fram til f.eks. "Lyrikk"-sida eller "K"-kategorien?
 

Bjørnar

Gründer
Det er lite sannsynlig at to separate løsninger har akkurat samme felta i databasen, samme datatype, samme antall parametere etc etc
Nettopp. Og da var jeg for rask på labben. Min feil :)

Dette er vel kanskje en klassisk jobb man leier inn folk for å gjøre? Type rent-a-billig-kis-fra-et-annet-land ?
 

vidarlo

Apache-junkie
Nettopp. Og da var jeg for rask på labben. Min feil :)

Dette er vel kanskje en klassisk jobb man leier inn folk for å gjøre? Type rent-a-billig-kis-fra-et-annet-land ?

Om det er snakk om et femtitalls sider så ja. Om det er snakk om meir enn det er det enklare å skrive 20 linjer i et vilkårlig språk for å hente ut data fra access og stappe det inn i MySQL, rett formatert. Det er ikkje veldig mykje magi akkurat...
 

Gaasehud

Medlem
Er ikke i hovedsak en bokbutikk dette, bare et antikvariat på siden. Av hensyn til SEO poster jeg ikke linken "som link", men her kan dere se hva det gjelder:
gallerigallera DOT NO /antikvar.htm

Er en del ting, disse ligger altså alle som word-dokumenter og stappa inn i en accessdatabase. Har ikke peiling på slike databaser, og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det for å opprette en side for hver. Takk for tips så langt! :)
 
Topp