Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Infoskjerm med Opera Kiosk Mode

Toak

Medlem
Holder for tiden på å sette opp et system for to infoskjermer. Det dreier seg altså om 2 stk Samsung 47"-skjermer som har en liten maskin i seg som kjører XP i light-mode. Innholdet har jeg laget som en webside, og presenteres i Opera Kiosk mode. Systemet fungerer i utgangspunktet greit og Opera starter i Kiosk Mode sammen med maskinen.

Jeg vil at mest mulig skal gå av seg selv i maskinen på skjermen, og at jeg kan styre mest mulig utenfra. Innholdet ligger altså på en webserver, der et lite PHP-script skifter innholdet. Ved hjelp av en meta-tag blir innholdet også automatisk oppdatert (er blant annet noen nyheter som blir vist).

Problemet er hvis nettsider oppdaterer seg selv, og Opera ikke får tak i tjeneren, som er noe som kan skje innimellom. Jeg vil da at Opera etter en stund igjen skal prøve å laste siden på egenhånd. Ja, det finnes et verktøy som heter "Refresh every" i Opera, men denne overstyrer meta-taggene. Dette er ikke ønskelig. "Refresh every"-instillingen blir også resatt hver gang Opera starter, og er ikke noe som går av seg selv. Jeg vil ha mest mulig automatikk i sakene.

Er det noen som har erfaringer fra lignende systemer, og/eller eventuelt har en løsning på dette problemer?
 

Nutz

Med lem
Er systemet "romslig nok" til at du kan lage en slags "side-nedlaster" og lagrer hele innholdet lokalt?
Tenkte da på at Opera kun lastet sitt innhold fra "lokalhost", din nedlaster sto for oppdateringen av innhold, samt en grei feilhåndtering i bakgrunnen dersom den ikke fikk kontakt med server.
En måte å slippe en tom side på skjermen dersom man ikke får kontakt.
 

Toak

Medlem
Lage en fil lokalt - det tenkte jeg ikke på - men det er jo helt genialt! Jeg satt det nå opp på følgende måte:

En liten .html-fil lokalt på maskinen blir lastet i Opera. Denne vil den jo alltid finne, ettersom den er lokal. Denne blir lastet på nytt hvert 10.minutt. Alt denne html-filen inneholder er en iframe som linker videre til presentasjonen som ligger online. Så hvis siden ikke blir lastet i iframen, men vil den prøve å laste på nytt om 10 minutter :) Selv om maskinen nå starter på nytt, vil alt gå automatisk!

Er ikke så veldig glad i iframes, men tenkte å lage et bedre system med Ajax etterhvert. JavaScript kan jo også kjøres lokalt uten å sette opp en webserver.

Takk for tipset, Nutz!
 

Nutz

Med lem
Så bra at det var noe der for deg der å ta tak i. :)
-Synes du valgte en god fremgangsmåte. Selv om den var noe annerledes enn den tanken jeg hadde.
-Men, det kan være mange gode løsninger på samme problem.
 

Toak

Medlem
Ja, det ble litt annerledes enn det du først tenkte, men du ga meg en god idé med å lagre noe lokalt, selv om jeg bare valgte å lagre én fil lokalt. Testet du løsningen jeg beskrev, og alt fungerte utmerket :)
 
Topp