Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Infoskjerm - nettløsning

kek91

Webutvikler
Heisann.

Jeg holder for tiden på å utvikle et system som skal brukes på en infoskjerm.

Det jeg lurer på er om det finnes en javascript kode som gjør at man kan switche mellom flere html sider etter x antall sekund?
Det blir som et vanlig slideshow, men i stedenfor å slide mellom bilder ønsker jeg å slide mellom html filer.

Har prøvd å søke litt etter diverse jQuery scripts, men jeg har foreløpig ikke funnet noe som fungerer.

Takker for alle innspill :)

Mvh
Kim Eirik
 

adeneo

Medlem
Dette er såre enkelt med javascript.

Ta utgangspunktet i at du bruker et bibliotek, og da helst jQuery, så du trenger du bare noen div'er som er 100% store, så kan du sett inn eksterne html filer i disse med ajax og bruke animate til å få de til å gli fint fra side til side, opp eller ned eller i akkurat den banen du ønsker for den saks skyld.
Kan ikke se at du skulle trenge noe plugin for dette, men up 2 u.
 

kek91

Webutvikler
Takk for svar.
Jeg har lest litt om en Ajax løsning med å inkludere eksterne html filer. Det funker veldig bra. Så langt har jeg fått til å inkludere x antall sider "random" når man går inn på hovedsiden. Det betyr dog at man må refreshe siden for å se de forskjellige inkluderte sidene.

Adeneo; tusen takk for fela di, det setter jeg stor pris på :) Den så jo riktig så elegant ut :)
Er det "kjapt gjort" å få den til å switche automatisk, uten at man behøver å trykke på < > knappene?
Er virkelig dårlig på Javascript dessverre, har lenge hatt lyst til å lære, men får aldri tid :/

bxc:
Takk for linken, jeg lastet ned kildekoden og testet den. Den ser absolutt veldig bra ut.
Det er dog ikke det jeg er ute etter nå, men takk for forslaget uansett!
 

kek91

Webutvikler
Stilig!
Nå fikk jeg enda mer lyst til å lære Javascript, får ta det som et helgeprosjekt snart :)

Tusen takk adeneo. Hvis det er greit for deg vil jeg gjerne benytte denne koden (kommer sikkert til å endre på litt småting her og der).
Jeg kan gjerne skrive på navnet/nettsiden din på kontrollpanelet + kildekoden, send meg en PM eller link her :)
 

adeneo

Medlem
Neh, bare å bruke i vei, det er bare noen få linjer med jQuery.
Husk at det er bare et eksempel, det er ikke lagt inn noen kontroller på at sidene er midtstilt osv. så jeg mistenker at dersom sidene som lastes inn med ajax tar litt tid, og timer'n fortsetter å gå, så kan det være risiko for at sidene kommer noen pixler ut av kurs ettersom det bare legges til en skjermbredde for hver slide.

Det burde nødvendigvis vært hentet inn nettleserens bredde og justert hvert bilde i forhold til det, i tillegg burde det vært en funksjon for resize slik at det ikke blir helt feil hvis nettleseren bytter størrelse underveis osv.
Jeg tenkte bare det var et greit utgangspunkt å se hvor få linjer som egentlig skal til for å lage noe slik, da de fleste plugin's ofte har hundrevis av linjer for et hvert tenkelig tilfelle og derfor ofte er forholdsvis mye større enn det man egentlig trenger for noe slikt.
 

kek91

Webutvikler
Tusen takk, veldig hyggelig :)
Ja det er sant.
Heldigvis skal dette kun i bruk på en skjerm, som aldri skal "røres" - og derfor holder det med at jeg setter bredden og høyden manuelt inn.
Innen de rekker å få opp en ny skjerm skal jeg nok lære meg litt mer og få til dette selv :)

Du har helt rett. Jeg tror det er mange som glemmer KISS konseptet :)
Takk igjen, du har vært til stor hjelp!
 
Topp