quicktech
Medlem
Hei,
Vi er midt i en prosess hvor vi skal migrere/fusjonere min virksomhet med et utenlandsk selskap. Dette utenlandske selskapet er firmaet som leverer design og programmeringstjenester til mine Norske kunder og skal fortsette med det. Til gjengjeld får jeg en aksjepost i det utenlandske selskapet.
Nå er vi veldig i tvil om hvordan vi bør organisere oss. Vi har veldig lyst til å redusere administrasjon og ønsker derfor om mulig å operere i Norge uten å ha noe selskap der, kun ha det utenlandske selskapet. Da trenger vi en smart måte å fakturere på. Vi trenger å kunne sende fakturaer som normalt med et Norsk bankkontonummer kundene betaler til, uten at vi trenger å ha noe foretak i landet. Jeg vet Global Collection BV tilbyr en tjeneste til KLM hvor KLM's kunder kan betale fakturaer til en Norsk bankkonto og at denne betalingen så utbetales til KLM i et annet land. De svarer imidlertid ikke våre henvendelser, sikkert fordi de helst ønsker kunder med flere milliarder i omsetning. Vi regner med å fakturere ca 750 000 kr for den Norske delen av virksomheten neste år.
Noen som har en idé om hvordan vi kan løse dette?
Vi er midt i en prosess hvor vi skal migrere/fusjonere min virksomhet med et utenlandsk selskap. Dette utenlandske selskapet er firmaet som leverer design og programmeringstjenester til mine Norske kunder og skal fortsette med det. Til gjengjeld får jeg en aksjepost i det utenlandske selskapet.
Nå er vi veldig i tvil om hvordan vi bør organisere oss. Vi har veldig lyst til å redusere administrasjon og ønsker derfor om mulig å operere i Norge uten å ha noe selskap der, kun ha det utenlandske selskapet. Da trenger vi en smart måte å fakturere på. Vi trenger å kunne sende fakturaer som normalt med et Norsk bankkontonummer kundene betaler til, uten at vi trenger å ha noe foretak i landet. Jeg vet Global Collection BV tilbyr en tjeneste til KLM hvor KLM's kunder kan betale fakturaer til en Norsk bankkonto og at denne betalingen så utbetales til KLM i et annet land. De svarer imidlertid ikke våre henvendelser, sikkert fordi de helst ønsker kunder med flere milliarder i omsetning. Vi regner med å fakturere ca 750 000 kr for den Norske delen av virksomheten neste år.
Noen som har en idé om hvordan vi kan løse dette?