Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Inngående lenker fra store nettsteder

Atian

Medlem
Hei alle sammen!
Jeg har gledelig lest og fått mye tips fra dette forumet. Men jeg har noen praktiske spørsmål om erfaringer knyttet til lenker til nettsted fra store nettsider.

I teorien så forstår jeg at man bør få så mange inngående linker fra sider med høy PageRank. Om man oppretter en firmaside på LinkedIn, så ser det for meg ut som at nettadressen til vår nettbutikk vises uten "nofollow"-egenskap. Oppretter man en Flickr-konto, og nevner en lenke i beskrivelsen kommer det automatisk "nofollow".

Mitt spørsmål er således enkelt: Hvilke store, åpne nettsider kan man etablere konto og innhold med linker tilbake til din nettside - med reell påvirkning av Page Rang?

Nettsiden vår er norsk, så kanskje er det bedre med norske nettsteder og tjenester? Har sett flere lister her, men har inntrykk av at mange av de er litt utdaterte. Noen med tips om noen oppdaterte lister?? :confused:

Takker for gode innspill!!
 

zapotek

Medlem
Hei alle sammen!
Jeg har gledelig lest og fått mye tips fra dette forumet. Men jeg har noen praktiske spørsmål om erfaringer knyttet til lenker til nettsted fra store nettsider.

I teorien så forstår jeg at man bør få så mange inngående linker fra sider med høy PageRank. Om man oppretter en firmaside på LinkedIn, så ser det for meg ut som at nettadressen til vår nettbutikk vises uten "nofollow"-egenskap. Oppretter man en Flickr-konto, og nevner en lenke i beskrivelsen kommer det automatisk "nofollow".

Mitt spørsmål er således enkelt: Hvilke store, åpne nettsider kan man etablere konto og innhold med linker tilbake til din nettside - med reell påvirkning av Page Rang?

Nettsiden vår er norsk, så kanskje er det bedre med norske nettsteder og tjenester? Har sett flere lister her, men har inntrykk av at mange av de er litt utdaterte. Noen med tips om noen oppdaterte lister?? :confused:

Takker for gode innspill!!

Skriv en fantastisk (eller 1000) god artikkel, slik at de store nettstedene får lyst til å lenke til deg på egen hånd :D
 

adiabatisk

Medlem
Den beste modellen er kanskje å være gjesteskribent innenfor egnet tema. Ellers så er det som en annen her skriver, lag godt innhold og folk vil likne inn til dere og bruke artiklene deres som referanse.

Å være aktiv i diverse fora der du/dere bringer inn added value for de andre brukerne er også meget verdifullt.

En kan også lagepressemeldinger i håp om at noen gidder å plukke det opp.

Lenkekatalog for ren SEO har jeg ingen tro på. Derimot kan det være en grei måte å promotere siden deres på.

Den mest verdifulle man kan gjøre nå fortiden er kanskje å bruke Twitter, Facebook og diverse andre sosiale medier.
 

picxx

Well-Known Member
Det er VI (les:medlemmene på webforumet) som er de store nettstedene!
Hvorfor tvilte du på det?
 

Atian

Medlem
Takker for svar...

Takker for svar! Ja, jeg burde nok bli blogger og/eller bloggskriver... ;-)
 
Topp